את מי אתם רוצים כשרת המשפטים הבאה?

האם אתם רוצים את ציפי לבני או שלי יחימוביץ' כשרת המשפטים הבאה, את יאיר לפיד כשר הביטחון ואת סתיו שפיר כשרת החינוך? חגי הוברמן מודאג מהסקרים

חדשות כיפה חגי הוברמן 08/07/18 11:05 כה בתמוז התשעח

את מי אתם רוצים כשרת המשפטים הבאה?
בחירות, צילום: shutterstock

אני אזרח מודאג. הסקרים מדאיגים אותי. אני אומר את זה בלי להצטעצע בלשון פרלמנטרית מכובסת. הסקרים שנותנים לליכוד מעל 30 מנדטים, ולבית היהודי פחות מכוחו כיום – אחד האחרונים הצביע על 7 מנדטים – מטרידים אותי באמת. אני לא יודע אם שבעה מנדטים או שלושים ומשהו הם אכן התוצאה הסופית. מעודי לא הלכתי שבי אחרי נביאי הסקר. אבל אני יודע שסקרים מצביעים על מגמה. והמגמה היא שגם כיום, בציונות-הדתית, ההתלהבות מנתניהו גואה.

אני מודאג כי אני נזכר בממשלות שבהן הליכוד היה בעוצמה אדירה והבית היהודי נחלש, כמו ממשלתו השניה של אריאל שרון מלפני 15 שנה, שביצעה את עקירת גוש קטיף החודש לפני 13 שנים, זו שכל מרחב עוטף עזה המורחב, מגוש-דן ועד מדרום לבאר-שבע, סובל ממנה עד היום. או ממשלתו השניה של בנימין נתניהו מלפני כ-10 שנים, עם אהוד ברק כשר הביטחון, עם מפלגת העבודה בקואליציה במקום האיחוד-הלאומי, שהביאה את נאום בר-אילן והקפאת הבניה ביו"ש, שממנה לא ממש יצאנו עד היום.

ומנגד, קחו את תשובת פרקליטות המדינה שהוגשה ביום שלישי האחרון לבית המשפט המחוזי בירושלים, לדיון בתביעת תושבי שכונת מצפה כרמים, יישוב שכבר נעקר פעם ממקומו ב'הסכם המאחזים' בין מועצת יש"ע לאהוד ברק לפני כעשרים שנה, להכרה בזכויותיהם בקרקע עליה בנויה השכונה. לראשונה מכירה פרקליטות המדינה, באישור היועץ המשפטי לממשלה, באפשרות להחיל על הקרקעות בשכונה את 'סעיף 5', סעיף תקנת השוק, ולקבוע לפיו כי הזכויות בקרקעות עליהן בנויה השכונה שייכות להם, מתוקף סעיף זה. סעיף 5 קובע כי אם הבניה עלה קרקע נעשתה מתוך 'תום לב', יימצאו פתרונות אחרים מאשר הריסה. 

זה לא מקרי. זה נעשה לא מעט בזכותם של שרת המשפטים איילת שקד וצוותה. אם בית המשפט המחוזי יאמץ אותה, בע"ה (הסיכוי לכך בהחלט גבוה), תתאפשר הכשרתם של 16 מבני הקבע בשכונה, ובנייה של עוד למעלה ממאה מבנים חדשים ומבני ציבור. ההחלטה גם תהווה תקדים ליישובים אחרים שנמצאים תחת איום של עקירה משפטית. 

מותר לנחש שאם ציפי לבני היתה שרת המשפטים ולא איילת שקד, תשובת הפרקליטות היתה שונה בתכלית. וציפי לבני, להזכיר, היתה שרת המשפטים בממשלתו השניה של בנימין נתניהו, מתוך בחירה רצונית לחלוטין של נתניהו, בניגוד למה שחשבו אז רוב בוחרי הליכוד. 

נקודת מחשבה להמוני ה'סרוגים' הימניים, המתנחלים, שמתכוונים להצביע בבחירות לליכוד, וימצאו את ציפי לבני או את שלי יחימוביץ' כשרת המשפטים הבאה, את יאיר לפיד כשר הביטחון ואת סתיו שפיר כשרת החינוך – כולם בממשלת נתניהו.