אנשי שמאל יקרים: צריך לדעת גם מתי לפרגן

ארז צדוק התמוגג מכמה דברים בנאומו של ראש הממשלה בנושא הגרעין האיראני, אך נדהם מעוצמת הביקורת משמאל ומכך ששוב לא הצליחו להתעלות על עצמם. לכלל המבקרים הוא גם הציע טיפ לחיים

חדשות כיפה ארז צדוק 02/05/18 09:25 יז באייר התשעח

אנשי שמאל יקרים: צריך לדעת גם מתי לפרגן
לא מבין איך אפשר לא לפרגן לנתניהו. צדוק, צילום: באדיבות המצולם

כשהמבקרים צריכים להוריד את הכובע

קורה מידי פעם שאדם נדהם מדבר צפוי. הפעם זה קרה לי. צפיתי במצגת של נתניהו במלואה ושלושה דברים ריתקו אותי למסך: ההוכחות שנחשפו, חשיבות האירוע, והיכולת יוצאת הדופן של ביבי להעביר את הדברים.

אבל לא, זה לא מה שהדהים אותי. נדהמתי כשפתחתי את האינטרנט וראיתי איך עיתונאי הימין שיבחו כמובן את המציג ואת המהלך כולו.

ציפיתי מהעיתונאים משמאל שיביעו גם הם הערכה לאירוע ואפילו לראש הממשלה, עם כל ההסתייגויות שהם רוצים. לא ציפיתי להתבדחויות מזלזלות, לפסילה מוחלטת של הנאמר בטענה לא נכונה בעליל, שכן מדובר היה בהצגת הוכחות, לא ציפיתי לנקיטת עמדה אירופאית-כמעט-איראנית מצד עיתונאים ישראליים. באמת לא ציפיתי.

הביקורת שלי על נתניהו נמצאת במלואה בגוגל. אבל ראבק, כשמגיע להסיר כובע אז צריך לעשות את זה. לחלוטין לא אהבתי את תגובתו של ביבי לדוח הדיור של מבקר המדינה, שהגיב אז שכשהוא חושב על הפערים החברתיים ויוקר המחיה, הוא חושב על החיים עצמם ושהאתגר הוא הגרעין האיראני.

לא אהבתי כי זה לא קשור. צריך לטפל גם וגם. אבל צריך להודות שהאיש נלחם בנושא הגרעין האיראני כמעט לבדו  בעקשנות מול כל העולם ועשה אתמול מהלך חשוב של חשיפת ההוכחות, כנראה בתיאום עם האמריקאים, באופן שיקל על טראמפ לסגת מההסכם שעשה אחד הנשיאים, אמנם המענטשים, אבל הגרועים בהיסטוריה של ארה"ב.

וטיפ למבקרים, כשביקורת יודעת גם לפרגן שצריך, היא זוכה להקשבה. כשהיא יודעת מתי לשתוק, היא זוכה להערכה. כשהיא זוכה להקשבה ולהערכה, היא יכולה גם להשפיע.

הכותב הוא מנכ"ל קרנות אביב ופעיל חברתי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן