"אין מקום לפוליטיקה במקום בו נרצחות נשים"

של"ג בן שטרית, אחת ממובילות מחאת 'שעת חירום' למאבק נגד אלימות כלפי נשים במאמר דעה מיוחד. "במקום שלטים לכו לכותל תתפללו על כל הנשים הללו. לא משנה מאיזה דת הן, תתפללו חזק על כל קולות הנשים והגברים המוכים והנאנסים והנאנסות שלא מעזים לספר לעצמם את הסיפור שלהם"

חדשות כיפה של"ג בן שטרית 03/12/18 16:10 כה בכסלו התשעט

"אין מקום לפוליטיקה במקום בו נרצחות נשים"
האם השמאל משתלט על מחאה א-פוליטית?, צילום: פלאש 90

אחת ממובילות המחאה 'שעת חירום' למאבק נגד אלימות כלפי נשים, של"ג בן שטרית חושבת שבמחאת הנשים אין מקום לפוליטיקה. המחאה חוצה מגזרים ומגדר. על רקע הטענות כי הקרן החדשה לישראל מעורבת במחאה ובשביתה הצפויה מחר (ג'), של"ג בן שטרית כותבת מאמר דעה נוקב במיוחד ל'כיפה'.

האמת מתחילה לצאת לאור. אז מסתבר שהרשויות לא באמת שובתות. בדיוק כמו הבדיחה שהראשונים שהצטרפו לשביתה היו הסתדרות המורים שביום חופש שלהם הם מצטרפים לשביתה. ארגון ויצו למשל שהודיע בתפארה שהוא תומך בשביתה יצא בהודעה הזויה שרק חברות ההנהלה ישבתו והשאר יעברו איזה סדנה או משהו כאילו שהעובדות שלהן המסורות אלו שאליהן מיועדים התקציבים ולא לבכירים- להן נגזלה הזכות הדמוקרטית לשבות.


בעצם הרבה חברות וגופים לא באמת הצטרפו לשביתה כי זה יורד לכם מהמשכורת. תבדקו ברשימה. 
הם הוציאו קול קורא מטעה ובו דף פרסומת המחאה הלה"טבית עם כל הלוגואים של כל החברות שאני אפילו התבלבלתי ואז ראיתי את התוכן הכתוב למעלה שזו פניה לחברות להצטרף. למראית עין זה מצג שווא וגניבת דעת ציבור. העברתי את המודעה לבכירים במשק והם נדהמו. זו השיטה שלהם. ליצר מצג שווא כמו הבחירה שלהם לשם המאבק שזה לשם מאבק דומה מאוד, דבר שסחף אחריו הרבה אנשים שחשבו שיש קשר בין הקבוצות. בין זו הא פוליטית לזו הפוליטית המסונפת לשמאל הרדיקלי. 


לזה התכוונתי באומרי בשירי הנצו ההמונים. היציאה לרחובות, המחאה, השביתה הם לגיטימיים וחשובים, והנושא הכי חשוב לי זה מניעת אלימות מול גברים ונשים. וזה חוצה מגזרים ומגדרים זה נגע חברתי שלכולנו יש אחריות עליו ועל כן טענתי שאסור בתכלית האיסור לקחת מאבק של העם ולהפוך אותו למאבק פוליטי של השמאל הרדיקלי הקיצוני ובחסות ארגונים ועמותות כמו הקרן החדשה וישראל חופשית ובהנהגת חברות מרץ ועוד כל מיני כאלו שרוצות לצבור הון פוליטי על חשבון המוחלשים בחברה. 

של"ג בן שטרית

של"ג בן שטריתצילום: הותר לשימוש

למעשה המטרה של שביתות והפגנות זה לפקח על המנגנונים שלא מתפקדים אז המחטף שהיה פה בטח לא היה על קרדיט. ממש לא צריכה את השם שלי באף מקום, להפך שנים שנמצאת בבקסטייג' כי רק משם אפשר לפעול בשקט. ככה התחלתי את המחאה ההיא מבלי שתדעו שזו אני שלקחתי אחריות אישית כמפיקה על כל אחד ואחד ממוקדי ההתאספויות בארץ ששמו את המהפכה הזו על סדר היום. כך שאם חלילה היה קורה משהו למישהו זו הייתה האחריות האישית שלי בלבד. לקחתי אחריות בשם כולנו. 

כרגע בולט בסיפור שאין פה את מנגנון האיזונים והבלמים במאבק הזה. במקום שנמחה מול הארגונים שמפקירים אותנו שנים  הן סובבו את המחאה הזו במטרה לגזול אחר-כך את התקציבים שיתקבלו. כדי שרק המנהלות יוכלו לשבות כן. חשוב לי שתדעו שאם זה לא היה פוליטי בטח שהייתי שובתת ומצטרפת לכל המחאות. כרגע מפנה את משאבי לתפילות כי לבורא עולם אכפת מכולם. 

אז במקום שלטים, פתקים, לכו לכותל תתפללו על כל הנשים הללו ולא משנה מאיזה דת הן ותתפללו תתפללו חזק על כל קולות הנשים והגברים המוכים והנאנסים והנאנסות שלא מעיזים אפילו לספר לעצמם את הסיפור של עצמם מרב שהוא כואב. אז לפני שאתם יוצאים בהפגנות זעם ביום של חג ובמקום להאיר את האור במסרים חיובים אתם מראים לנו תמונות של דם תדמיינו רק תדמיינו אשה מוכה שעוברת ברחוב ורואה את זה.


תדמיינו אבא של אשה שנרצחה, מה זה עושה לו? מה זה עושה להן? יש לנו אחריות לדאוג להם. אני יודעת מה זה עושה, כי החברה שלי דפנה שאיתי כרגע בלב ובנפש אך לא בגוף כי מכות פטיש של בעלה לקחו אותה מאיתנו בטרם הגיעה לגיל היובל. היא לא הייתה רוצה שום מחאה פוליטית על חשבונה. היא הייתה מאחדת וקוראת לכולם להצטרף לתפילה. כל הארגונים, העמותות, הרשויות לו רק היו מתפקדים, דפנה הייתה בחיים.


אני לא הייתי נאנסת על ידי אנס שכבר הורשע ושוחרר ונאנסתי בזמן שהיה במאסר על תנאי  כן האמת קשה אך מתוך כל אלו ומתוך מקום שרוצה שאף אחת ואחד לא יעברו את המסכת שעברתי. בשבילם\ן אני נאבקת כמה ימים בחירוף נפש במסע בו אונסים את קולי, רוצחים את דמותי, וכל זה רק כי אכפת לי מעמי. מחאה של העם צריכה להשאר בידי העם. אין מקום לפוליטיקה במקום בו נרצחות נשים. לאלו שמשייכים אותי לצד פוליטי אז דעו שכבר שנים שאני בוחרת מבחירה שלא לבחור כי איני מאמינה להם. קשה לי. אני רואה במה אני נאבקת במציאות היום-יומית ואת המאבקים האלו אני עושה בשביל כולנו, אולי זו הסיבה שעברתי את הדברים הקשים, כדי שאוכל לספר לכם איך זה לא לישון חיים שלמים. 
 

של"ג בן שטרית היא מיוזמות מחאת 'שעת חירום'