דייטש: דרעי אמר שהוא בעל הבית האמיתי ולא ליאון

הערב התפרסמו שיחות שבהם מי שהיה המועמד לראשות עיריית ירושלים, יוסי דייטש מספר כי שר הפנים אריה דרעי אמר לו כי הוא בעל הבית האמתי בירושלים ולא משה ליאון

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/18 21:27 ל בחשון התשעט

דייטש: דרעי אמר שהוא בעל הבית האמיתי ולא ליאון
המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הבחירות בירושלים: חמישה ימים לפני הבחירות לראשות עיריית ירושלים, הערב (ה') מתפרסמות שיחות של מי שהיה מעומד לראשות העיר יוסי דייטש לבין חבריו באגדות ישראל. בשיחות אומר דייטש כי אריה דרעי, שר הפנים הסביר לחסידים (אגודת ישראל) כי מי שניצח בסיבוב הראשון בבחירות לראשות עיריית ירושלים זה ש"ס ודגל התורה ולא ליאון. "אנחנו בעלי הבתים היום. אם אתה חושב שבעל הבית זה משה ליאון אתה טועה."

על פי פרסום הערב בחברת החדשות אמר אריה דרעי כי לא אבי אבוחצירא, יועצו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן ולא משה ליאון הם אלו שניצחו בסיבוב הראשון, אלא ש"ס ודגל התורה.

בכתבה נוספת שהתפרסמה הערב בכאן 11, נודע כי גורם בכיר שמעורב במשא ומתן בין המועמד משה ליאון לבין אנשי אגודת ישראל מספר כי הדברים מתנהלים לא על ידי משה ליאון עצמו.

על פי הפרסומים המשא ומתן בין אגודת ישראל לבין משה ליאון מתבצעים רק על ידי אבי אבוחצירא, יעוצו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ועל ידי ליברמן עצמו. "תפסיק לדבר עם ליאון. אנחנו מדברים רק עם ליברמן ואבוחצירא. אנחנו יושבים רק איתם בפגישות. ליאון בכלל לא בתמונה. ליאון חוץ ממאכער טוב, הגולם הזה לא שווה משהו. אבי בחור טוב, איווט בחור טוב. יש להם מילה. הם מטפלים בכל העניינים." כך נשמע הגורם הבכיר בהקלטה. 

על פי שני הפרסומים שמתפרסמים הערב עולה אותה ההנחה כי המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון נשלט גם על ידי שר הפנים אריה דרעי, וגם על ידי שר הביטחון, אביגדור ליברמן. 

ממשה ליאון נמסר בתגובה: "אני גאה בתמיכת דגל התורה וש"ס ובחברות העמוקה שלי עם שר הביטחון. לאורך כל הקריירה שלי זכיתי לשיתוף פעולה ולסיוע מצד רבים. מהיכרותי עם אבי אבוחצירא אני יכול לומר שמדובר באדם מוכשר, ישר וצנוע שההתבטאות שמאן-דהו מייחס לו אינה מתאימה לאשיותו ולדמותו."