דיון חירום בנושא העכברת

סגן שר הבריאות ליצמן יקיים הערכת מצב בעקבות המשך התפשטות העכברת. הבוקר פורסם שמספר הנדבקים שאובחנו כחולים בעכברת עלה ל-42. מומחה: "לא מדובר במגפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/18 09:39 ח באלול התשעח

דיון חירום בנושא העכברת
בריכת המשושים. נסגרה לרחצה, צילום: Nicky Kelvin/Flash 90

בעקבות ריבוי המקרים המאובחנים של נדבקים במחלת הלפטוספירוזיס ('עכברת'), מכנס הבוקר (א') סגן שר הבריאות יעקב ליצמן דיון חירום בנושא במשרד הבריאות, בהשתתפות נציגים ממשרדי האוצר והחקלאות, רשות המים, רשות הטבע והגנים והמועצות האזוריות גולן וגליל עליון. 

ע"פ נתוני רשות הטבע והגנים והרשויות המקומיות, בשבוע האחרון נרשמה ירידה משמעותית במספר המטיילים בנחלי הגולן והגליל העליון. ע"פ פרסום הבוקר באתר וואלה, עלות הנזק שנגרם לאתרים בצפון בעקבות המחלה נאמד בכ-20 מיליון שקלים, כשמדובר בהערכה ראשונית בגליל העליון בלבד. ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, אמר כי יבקש בדיון כי "משרדי הבריאות והתיירות לא יסתפקו באזהרות, אלא יעשו מעשה שיעזור להחזיר תיירים ולפצות תיירנים".

קיאקים בחצבאני

קיאקים בחצבאני. אתרי המים בצפון נפגעו מירידת מבקרים עקב המחלהצילום: יח"צ

הדוקטור קובי מורן-גלעד, מומחה למיקרוביולוגיה מטעם משרד הבריאות שישתתף בדיון היום, אמר בראיון לגלי צה"ל  כי לא מדובר במגיפה, אלא ב"התפרצות של תחלואה". לדבריו, מטרת הדיון היום היא המשך התיאום בין המשרדים והרשויות. עוד אמר ד"ר מורן-גלעד, כי "הטיפול במחלה הוא די פשוט, ורוב החולים כבר שוחררו לבתיהם".

הבוקר דווח כי 42 בני אדם אובחנו כלוקים במחלת הלפטוספירוזיס, וכ-250 בני אדם הגיעו לקבלת טיפול ברחבי הארץ עם תסמינים דומים. המחלה מועברת ע"י חיידקים המצויים בצואת בעלי חיים, ומתפשטת במקווי מים עומדים או בעלי זרימה חלשה, כפי שקורה בצפון בעקבות הבצורת הממושכת. כזכור, בסוף השבוע החלה הזרמת מים לנחלים, כחלק מניסיון ההתמודדות עם המחלה.