צה"ל והשב"כ: אירוע הדריסה בשומרון - ככל הנראה תאונה

כוחות הביטחון העריכו מתחקור ראשוני כי הנהג הפלסטיני, שדרס למוות את חוה רויזין מעמנואל וברח, לא עשה זאת בזדון. לאחר זמן קצר הוא הסגיר את עצמו למשטרה הפלסטינית. המקרה אירע סמוך למקום הירצחו של הרב רזיאל שבח כחצי שנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/18 07:29 ו באלול התשעח

צה"ל והשב"כ: אירוע הדריסה בשומרון - ככל הנראה תאונה
זירת אירוע הדריסה בחוות גלעד, צילום: רועי חדי

צה"ל והשב"כ העריכו הבוקר (שישי) כי אירוע הדריסה אמש סמוך לחוות גלעד, בו נהרגה חוה רויזין מעמנואל, היה תאונה.

"מתחקור ראשוני של צה"ל ושב"כ", נאמר בהודעת דובר צה"ל, "עולה כי קיימת סבירות גבוהה שמדובר בתאונה, עם זאת טרם נשללו כיווני חקירה אחרים".

אמש, נהרגה רוזין, בשנות ה-40 לחייה, באירוע דריסה סמוך לחוות גלעד שבשומרון, לאחר שרכב דרס אותה ונמלט מהמקום. לאחר זמן קצר הנהג הסגיר את עצמו למשטרה הפלסטינית.

דגן בזירת האירוע

דגן בזירת האירועצילום: רועי חדי

חובשים ופראמדיקים של מד"א, שהוזעקו למקום, העניקו לאשה טיפול רפואי ולאחר פעולות החייאה נאלצו לקבוע את מותה. הדריסה אירעה סמוך למקום הירצחו של הרב רזיאל שבח הי"ד לפני מעו יותר מחצי שנה

"כשהגענו למקום", אמרו חובש בכיר דותן מעצרי ופראמדיק בועז מלכה, "הבחנו בצומת המוארת בכביש 60 סמוך לחוות גלעד, באשה בשנות ה 30 ששכבה בתעלה בצד הדרך, היא הייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה וסבלה מפגיעה רב מערכתית, ,הענקנו לה טיפול רפואי  וביצענו בדיקות רפואיות, מצבה היה קריטי ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, התייחס לאירוע כפיגוע, "מבחינת דרגי הפיקוד בשטח, וגם מבחינתנו, מדובר בפיגוע לכל דבר ועניין. הצומת הוא צומת מואר, עם עמודי תאורה של נתיבי ישראל, אין שום סימן לחריקה ועצירה, לא לפני מקום הפיגוע וגם לא  לאחריו. כלומר הנהג לא הופתע מהתאונה. מבחינתנו זה עוד פיגוע קשה של רצח בדם קר, של תושבת השומרון בכביש מרכזי במדינת ישראל".