דיווח: ניסיון לפיגוע דריסה בהר ברכה. אין נפגעים

ניסיון לפיגוע דריסה בטרמפיאדה בשומרון. מחבל משכם ניסה לדרוס חיילים ששהו במקום. כוחות צה"ל שהיו במקום ביצעו ירי לעבר הנהג. המחבל נוטרל. שלושה נפגעי חרדה מטופלים במקום

חדשות כיפה מירב כהן 26/12/18 11:42 יח בטבת התשעט

דיווח: ניסיון לפיגוע דריסה בהר ברכה. אין נפגעים
צילום: באדיבות המצלם

ניסיון לפיגוע דריסה בטרמפיאדה ביישוב הר ברכה בשומרון. מחבל משכם ניסה לדרוס לוחמים ששמרו על הטרמפיאדה. כוחות צה"ל פתחו בירי לעבר הנהג ונטרלו אותו. שלושה נפגעי חרדה מטופלים במקום. המחבל פצוע קל. 

אמונה מבורך בת 23 מהשומרון שהייתה עדה לניסיון פיגוע הדריסה מספרת: "היינו 3 אנשים. הרכב בטיסה ניסה להכנס בין העמודים. נסע לאט ופתאום נכנס בנו. החייל ירה צרור ורצנו מאחורי הבטונדה. התגובה של החייל הצילה אותנו".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון:"אובדן ההרתעה הבטחונית ע"י ממשלת ישראל, והיעדר התקצוב המינימאלי הנדרש ע"י צהל לאבטחת הישובים ומרכיבי הבטחון מזמינים פיגועים".

דגן סרב להגיע לפגישה עם ראש הממשלה שנקבעה להיום (ג') כיוון שדרישותיהם הביטחוניות של ראשי המועצות ביוש לא נענו:  "ניצלנו היום בנס מעוד פיגוע רצחני שהיה יכול להגמר אחרת, אבל אנחנו לא יכולים לסמוך על הנס. אנחנו נלחם בכל הכח על בטחון התושבים שלנו. גם במלחמה עיקשת בטרור וגם בהבאת מרכיבי בטחון כמו שצריך. ולא נוותר לאף אחד כולל לא לממשלה הלאומית שלנו. כי האהבה והכבוד שיש לנו לממשלה הזו לא יסיחו את דעתנו מאחריותנו הראשונית. לדאוג לבטחון הבסיסי של חצי מליון תושבים ביהודה ושומרון"