דיווח: ליברמן הצביע נגד המבצע נגד חיזבאללה. ח"כ אילטוב: "הדלפות שקריות"

על רקע הפרסומים, לפיהם שר הביטחון לשעבר התנגד למבצע "המגן הצפוני" בטענה שיש למגר את חמאס, טען חברו למפלגה כי "שקרים לעיתונאים במסווה של 'הדלפות אותנטיות', הן שפל חסר תקדים במדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/18 21:00 כו בכסלו התשעט

דיווח: ליברמן הצביע נגד המבצע נגד חיזבאללה. ח"כ אילטוב: "הדלפות שקריות"
שר הביטחון והרמטכל, צילום: Ariel Hermoni/Ministry of Defense

על רקע מבצע צה"ל לחיסול מנהרות הטרור של חיזבאללה בצפון, פורסם הערב (שלישי) על ידי פרשן "החדשות" עמית סגל. בישראל ביתנו טענו כי מדובר בהדלפות שקריות מהקבינט.

הערב נחשף על ידי הרמטכ"ל איזנקוט, כי ההחלטה על המבצע "מגן צפוני", התקבלה בתחילת חודש נובמבר, מספר ימים לפני שפרץ סבב הלחימה מול חמאס בעזה.

לפי הדיווח, שר הביטחון שהתפטר התנגד למבצע והצביע נגדו, בטענה שיש לטפל קודם במצב הביטחוני בדרום. עוד נאמר כי הדבר עמד במרכז המחלוקת שהייתה לליברמן עם הרמטכ"ל שדחף לפעולה בלבנון ודחיית הנושא העזתי.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, יצא להגנתו של יו"ר מפלגתו והאשים את שרי הקבינט שהדליפו מידע שקרי, "שרי הקבינט שהצביעו נגד חוק הפוליגרף ידעו מה הם עושים. לצערי אנו רגילים להדלפות מישיבות קבינט, אבל רמת שפל כזו עוד לא ראינו. שקרים לעיתונאים במסווה של 'הדלפות אותנטיות' רק כדי לגרוף הון פוליטי, הן שפל חסר תקדים במדינת ישראל".