דיווח: בין ההרוגים בתקיפה בסוריה - שמונה איראנים

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי שמונה מתוך 15 ההרוגים בתקיפה הלילית מדרום לדמשק היו איראנים. על רקע המתיחות בגבול הצפון, רה"מ נפגש עם נשיא רוסיה במוסקבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/18 13:28 כד באייר התשעח

דיווח: בין ההרוגים בתקיפה בסוריה - שמונה איראנים
סוריה. ארכיון, צילום: פלאש 90. באסל עווידאת

15 בני אדם, בהם שמונה איראנים, נהרגו בתקיפה שבוצעה אמש בסוריה, וכמה נוספים נפצעו או מוגדרים נעדרים, כך דווח היום (ד') על ידי הארגון הסורי לזכויות אדם. טרם ברור אם ההרוגים האיראנים השתייכו למשמרות המהפכה או שהיו פעילי המיליציות הנתמכות בידי המשטר בטהרן.

הבוקר התקיימה הערכת מצב של פיקוד הצפון, בעקבות המתיחות בגבול הצפון והחשש מניסיון פגיעה בישראל מצד גורמים איראניים וסוריים. המתיחות התגברה ביממה האחרונה לאחר פרישתה של ארה"ב אמש מהסכם הגרעין עם איראן, ולאחר התקיפה הלילית בסוריה, שבה, לפי פרסומים שונים, נהרג גם גנרל איראני. 

בעקבות המתיחות הורה צה"ל אמש על פתיחת מקלטים ביישובי רמת הגולן. בהודעת הצבא נאמר כי על רקע שורת זיהויים חריגים בקרב הכוחות האיראניים בסוריה, הוחלט לחדד את הנחיות ההתגוננות במרחב רמת הגולן ולהנחות את הרשויות על פתיחת מקלטים. בסיום הערכת המצב הבוקר הוחלט על קיום שגרה מלאה, בדגש על פעילות סדירה של מערכת החינוך באזור.

על רקע המתיחות בגבול הצפון, נפגש היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. טרם המראתו לרוסיה אמר נתניהו: "אני יוצא עכשיו לפנות בוקר לפגישה חשובה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הפגישות בינינו הן תמיד חשובות וזו חשובה במיוחד. לאור מה שקורה בסוריה ברגעים אלה, יש צורך להבטיח את המשך התיאום הביטחוני בין הצבא הרוסי לצבא הגנה לישראל".