דווקא משמאל: לחץ על לפיד שלא יתמוך בחוק הגיוס

במחנה הציוני ובמרץ תקפו את יש עתיד על כוונתם לתמוך בחוק ובכך להביא לקידומו, זאת על רקע התנגדות הסיעות החרדיות. זנדברג: "חוק הגיוס הזה הוא הרי ישראבלוף, והראשונים לדעת זאת הם החרדים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/07/18 07:19 יח בתמוז התשעח

דווקא משמאל: לחץ על לפיד שלא יתמוך בחוק הגיוס
קוראים ללפיד להפיל את הממשלה. חסון וזנדברג, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

חוק הגיוס, שצפוי לעלות מחר (שני) לקריאה ראשונה בכנסת, מעוררת מחלוקת עזה לא רק בקואליציה אלא גם באופוזיציה. זאת לאחר שמפלגת 'יש עתיד' הצהירה כי תצביע בעד החוק למורת רוחם של סיעות השמאל.

"חוק הגיוס הזה הוא הרי ישראבלוף", אמרה אתמול יו"ר מרץ ח"כ תמר זנדברג באירוע שבת תרבות ברמת השרון".

לדבריה, "הראשונים לדעת זאת הם החרדים. הם אומרים בקריצת עין שיצביעו נגד אבל מאוד אוהבים את החוק. זו תהיה בדיחה אם מי שיציל את הממשלה זו יש עתיד מהאופוזיציה. אם יש הזדמנות להפיל ממשלה גרועה צריך להתאחד ולעשות את זה".

לא משנים את עמדתם. שלח ולפיד

לא משנים את עמדתם. שלח ולפידצילום: פלאש 90

ב‏מחנה הציוני החליטו להפוך את ההצבעה על חוק הגיוס להצבעת אי אמון בממשלה ובך לדחוק את מפלגתו של יאיר לפיד לקיר. "יש עתיד והמפלגות החרדיות יצטרכו להחליט אחת ולתמיד איפה הן עומדות: בעד או נגד הממשלה", אמרו במפלגתו של אבי גבאי.

ביש עתיד לא התרגשו מהקריאות והודיעו כי עמדתם לא תשתנה. יו"ר הסיעה, ח"כ עופר ‏שלח, התייחס לצעד של המחנה הציוני ואמר כי הוא "מציע למחנה הציוני, שברחה מההצבעה על גיוס החרדים בכנסת הקודמת וזחלה לממשלה בכנסת הנוכחית, לא להטיף לנו לא על גיוס ולא על פעולה אופוזיציונית. יש עתיד תמשיך לעשות מה שטוב למדינה. בהמשך הצהיר כי "מפלגת יש עתיד תצביע בעד חוק הגיוס".