הקבינט הורה לצה"ל: המשך לפעול בעוצמה

לאחר שעות של דיונים החליט הקבינט כי על ישראל להמשיך בלחימה מול גורמי הטרור בעזה. דובר צה"ל הזהיר את חמאס מפני הסלמת המצב הביטחוני, "משחק באש. אנחנו נגביר את הפעולות שלנו, עד להשבת השקט בדרום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/18 21:43 כח באב התשעח

הקבינט הורה לצה"ל: המשך לפעול בעוצמה
תמונת ארכיון ישיבת ממשלה, צילום: פלאש 90. מרק ישראל סלם

לאחר שעות של דיונים, סיימו הערב (חברי הקבינט מדיני ביטחוני את ישיבתם כשפיהם מסר ברו לצה"ל והוא להמשיך ולהילחם בטרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן ויתר השרים הורו לצה"ל להמשיך לפעול בעוצמה נגד גורמי הטרור. זאת על רקע היממה האחרונה שלוותה בלא מעט אש.

"חמאס בוחר לדרדר את מצב התושבים בעזה בארבעת החודשים האחרונים", אמר מוקדם יותר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס והבהיר כי "צה"ל לא יכול לקבל מציאות כזאת, ואנחנו פועלים מולה בתקיפה רחבה מאוד של מטרות ברצועה, כולל מטרות טרור אסטרטגיות, וגם תקיפת מבנה תשתית בעזה".

רצועת עזה

רצועת עזהצילום: דובר צה"ל

לדבריו, "חמאס חייב להבין שהוא משחק באש ואנחנו נגביר את הפעולות שלנו, עד להשבת השקט בדרום". עוד הוא אמר כי "צה"ל ניצל את ארבע השנים האחרונות לשיפור היכולות שלנו, האוויריות והקרקעיות, ומגוון יכולות. מה שראינו עד כה הן רק חלק שיש לנו, ההחלטה איך לנהוג ומה העוצמה נתונה לדרג המדיני, ונביא שקט לתושבי הדרום. אנחנו פועלים למטרה זו בנחישות, באחריות והרבה מאוד עוצמה". 

החל מאמש זוהו כ-200 לעבר ישראל, מרביתם נחתו בשטח פתוח וחלקם הביאו לפציעה של עשרות בני אדם בדרגות שונות. צה"ל תקף בתגובה למעלה מ-150 מטרות, לרבות מתחמי צבא, פירי מנהרות ואף מבנה ששימש את מנגנון ביטחון הפנים של חמאס.