דובר צה"ל: "מטרת הפעולה לא הייתה חיסול או חטיפה"

צא"ל רונן מנליס התייחס לפעילות ברצועת עזה והסביר מדוע לא ניתן לחשוף את זהות הקצין שנהרג, "מ' ביצע פעולות שהביאו לכך שלישראל יש עליונות על אויביה. מה שנחשף הלילה הוא קצה קצה של פעולות שבמבוצעות באופן שוטף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/18 08:13 ד בכסלו התשעט

דובר צה"ל: "מטרת הפעולה לא הייתה חיסול או חטיפה"
תא"ל מנליס ואלוף מוטי אלמוז, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, התייחס הבוקר (שני) לראשונה, בשיחה עם כתבים צבאיים, לתקרית ברצועת עזה ולמותו של קצין היחידה במובחרת, סא"ל מ' בחילופי האש עם מחבלי חמאס.

"הכוח פעל הלילה בצורה הירואית ובמהלך הפעולה נפל סגן אלוף מ', שמעשיו לא יבואו לידי ביטוי בתקשורת", אמר מנליס. לדבריו, "מ' ביצע פעולות שהביאו לכך שלישראל יש עליונות על אויביה. פרטי הלווייתו יפורסמו בהמשך במידה והדבר יתאפשר".

בנוגע לאופי הפעילות הצה"לית בדרום רצועת עזה, במהלכה חוסל בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, סא"ל מ' נהרג וקצין נוסף נפצע, אמר דובר צה"ל כי "מה שנחשף הלילה הוא קצה קצה של פעולות שבמבוצעות באופן שוטף, ומטרתן היא לספק את היכולות". לצד זה ביטל את השמועות השונות שפורסמו ברשתות החברתיות ואמר כי "מטרת הפעולה לא הייתה חיסול או חטיפה, ומעבר לזה לא רוצה להרחיב". בנוסף חשף כי "הכוח נפגע במהלך הכוח הראשון והסיר איום בשיתוף חיל האוויר".

לוחמי צה"ל בפעילות מבצעית הלילה

תמונת ארכיון: לוחמי צה"ל בפעילות מבצעיתצילום: דובר צה"ל

עוד הוא אמר על האירוע, שבו נפצע קצין נוסף וחוסלו בעקבות חילופי האש ששה מחבלי חמאס, כי "פעולות מהסוג הזה נשקלות בכובד ראש, ובדרך כלל נשארות מתחת לרדאר", וכי צה"ל נמצא "במוכנות גבוהה לאפשרות של תרחישים שונים". בנוגע לשמועות שצצו ברשתות ציין כי "הפרסומים ברשת גורמים לנזק לביטחון מדינת ישראל".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס לנפילת הקצין ואמר כי "עם ישראל איבד הלילה לוחם רב פעלים, שתרומתו לביטחון המדינה תישאר חסויה עוד שנים רבות. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו ואיחולי החלמה מהירה לפצוע בתקרית".

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, אמר: "בשמי ובשם כנסת ישראל אני שולח חיבוק ותנחומים למשפחתו של סא"ל מ׳, לוחם אמיץ, מלח הארץ, שנפל הלילה בפעילות המבצעית בעזה, ואיחולי החלמה מהירה לחייל הפצוע.‬ לבם של כל אזרחי ישראל נמצא כעת עם תושבי הדרום וכוחותינו הפועלים בגדר הרצועה. מי יתן ויחזרו הביתה בשלום".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הוסיפה: "זה היה לילה קשה בו איבדנו קצין ולוחם דגול שנפל במשימה חשובה לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. קצין ולוחם שתרומתו לביטחון מדינת ישראל הייתה רבה מאוד. ליבי עם בני משפחתו ואני שולחת להם את תנחומיי הכנים. איחולי החלמה לחייל הפצוע ומחזקת את מפקדי וחיילי צה"ל וזרועות הביטחון הפועלים לילות כימים במשימות הגנה בגבולות ארצנו. אני שולחת חיבוק חם לתושבי עוטף עזה שחווים ימים לא פשוטים".