דובר צה"ל: "מחבל יצא מרכבו ופתח בירי לעבר לוחמי צה"ל ואזרחים"

בצה"ל חשפו חלק מפרטי אירוע הטרור בגבעת אסף. בחמאס בירכו על הפיגוע וטענו כי הוא תגובה "על פשעי הכיבוש הציוני בגדה הכבושה". השרה רגב: "רק אם נרוצץ את ראש הנחש ונפגע אישית בראשי החמאס, יבינו שכללי המשחק משתנים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/12/18 13:03 ה בטבת התשעט

דובר צה"ל: "מחבל יצא מרכבו ופתח בירי לעבר לוחמי צה"ל ואזרחים"
זירת הפיגוע בגבעת אסף, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הפיגוע בגבעת אסף: מחבל יצא מרכבו ופתח בירי לעבר חיילים ואזרחים שהיו בטרמפיאדה. אלה הפרטים החדשים שמסר דובר צה"ל בנוגע לפעולת הטרור שבה נרצחו שני בני אדם ושניים נוספים נפצעו. צה"ל החל בתגובה לפיגוע בכיתור העיר רמאללה.

זאב חפץ ובצלאל בן חמו, שני פראמדיקים של מד"א שהגיעו בתוך דקות ספורות לזירת האירוע סיפרו, "כשהגענו ראינו על המדרכה בתחנת האוטובוס 3 צעירים וצעירה שוכבים כשהם סובלים מפצעי ירי בגופם".

"אחת מהם צעירה כבת 20 שבעת האירוע המתינה לאוטובוס בתחנה, הייתה בהכרה מלאה וסבלה ממספר פצעי ירי בגוף, העלינו אותה לניידת טיפול נמרץ והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה לביה"ח כשמצבה קשה. צעיר נוסף כבן 20 שהיה מחוסר הכרה סבל גם מפצעי ירי, תוך טיפול מציל חיים פינינו אותו בדחיפות לביה"ח ושני צעירים נוספים שמצבם היה קריטי טופלו ע"י כוחות הצבא במקום".

השרה מירי רגב

השרה מירי רגבצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

דובר חמאס, עבד אל-לטיף קאנוע, אמר כי "חמאס מברך על פיגועי ההתנגדות השונים ומברך את האזרחים בגדה המערבית הכבושה ואת הצעירים המהפכניים". לדבריו, הפיגוע מהווה "תגובה על פשעי הכיבוש הציוני בגדה הכבושה. אנשינו בגדה יעמדו בפני הכיבוש ויתעמתו עמו - עד להסרתו".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התייחסה לפיגוע הרצחני ואמרה כי "הגיע הזמן לעלות מדרגה. אסור שאזרחי ישראל ימשיכו לעמוד בטרמפיאדות או בכל מקום אחר כמו ברווזים במטווח. רק אם נרוצץ את ראש הנחש ונפגע אישית בראשי החמאס, יבינו בהנהגת ארגון הטרור הזה שכללי המשחק משתנים".

עוד היא ציינה כי "כשהראשים שלהם יהיו על הכוונות של לוחמי צה"ל ושהחיסולים יגיעו לפתח ביתם, נצליח להחזיר את כח ההרתעה שלנו. אמרתי ואומר שוב: חייבים לחזור למדיניות החיסולים הממוקדים".

"להכות ראש הנחש". מקום הפיגוע

"להכות ראש הנחש". מקום הפיגועצילום: פלאש 90. הדס פרוש

בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", הוסיפו כי "עוד יהודים הצטרפו למעגל הדמים ואין מי שפוצה את פיו. דם יהודי הפך להפקר ונראה כי כל יום מחבלים מתחרים אחד בשני כדי לראות מי יזכה בפרס על רצח יהודים".

מי שעיני חברי הפורום אשמה שמצב הנוכחי זו הממשלה, "ממשלת ישראל לא עושה כל שביכולתה כדי למנוע את הפיגוע הבא,כדי למנוע את המשפחה השכולה הבאה. אנו קוראים לממשלת ישראל להתחיל לפעול ולקדם את חבילת ההרתעה נגד הטרור. מחבלים לא מנטרלים-מחסלים. הגיע הזמן שמרחץ הדמים היומי ייפסק לאלתר".