דובר צה"ל: "חמאס נכשל, הגדר לא נפרצה"

בתגובה לעימותים האלימים בגבול רצועת עזה, אמר תא"ל מנליס כי מדובר ב"אלימות חסרת תקדים ביחס לשבועות הקודמים. לקראת יום הנכבה שיצוין מחר על ידי הפלסטינים אמר: "ייראה מאוד דומה להיום, אבל אנחנו ערוכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/18 21:29 כט באייר התשעח

דובר צה"ל: "חמאס נכשל, הגדר לא נפרצה"
עימותים בגבול עזה, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

"מה שראינו היום לאורך רצועת עזה הוא אירוע שונה לגמרי ממה שהיה בשבעת השבועות הקודמים", כך אמרה הערב (ב') דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, בהתייחסות לעימותים האלימים בגבול עזה.

בריאיון לחדשות 2 הוסיף מנליס כי מדובר ב"אלימות חסרת תקדים ביחס לשבועות הקודמים של ארגון הטרור חמאס. עד היום היו חמישה מוקדים והיום ראינו את זה ב-12 חוליות שונות: כל אחת קיבלה הנחייה ברורה לפרוץ את הגדר בשטחה בשימוש במטענים, להגיע למגע עם חיילים עד כדי חטיפת חיילים".

מנליס ציין כי "אנחנו מסיימים את היום הזה בזה שגדר המערכת לאורך רצועת עזה לא נפרצה. חמאס נכשל במשימה שהוא הגדיר לעצמו".

בתגובה לביקורת ברחבי העולם על תגובת ישראל להפרות הסדר, אמר מנליס כי "זר לא יבין זאת, אני מסתובב פה מהבוקר ורואה כוחות נחושים לממש את המשימה שהוגדרה להם: לשמור על הבית, להגן על העוטף.

"מה שחמאס תכנן היום זה לפרוץ את הגדר, מנהיגיו עמדו וקראו לפעילי טרור להיכנס לתוך שטח ישראל, להגיע למגע אלים עם חיילים. לפחות בשלושה מקרים ראינו חוליות חמושות עם מטענים שמנסות להגיע לגדר ולבצע פיגוע. באחד המקרים, כוחות צה"ל הביאו להריגתם של שבעה פעילי חמאס שהיו בניסיון לפרוץ את הגדר. זו אלימות שלא ראינו קודם ואנחנו נחושים לממש את המשימה שלנו ולהגן על העוטף".

לקראת יום הנכבה שיציינו מחר הפלסטינים והחשש ממהומות נוספות, אמר דובר צה"ל: "אנחנו מעריכים כרגע שמחר ייראה מאוד דומה להיום בהיבטים של חמאס, אבל אנחנו ערוכים למגוון רחב של תרחישים".

הצתת מעבר כרם שלום

הצתת מעבר כרם שלוםצילום: דובר צה"ל

לדבריו, "אני יכול להבטיח שיש פה הרבה מאוד כוחות: הרמטכ"ל, אלוף פיקוד דרום, מפקד אוגדת עזה. כולם נמצאים כאן בשטח עם הרבה מאוד כוחות, גם קרקעיים וגם לא קרקעיים בשביל להבטיח את המשימה ולאפשר שגרת חיים בעוטף".

עוד אמר מנליס: "מה למעשה היה היום? חמאס ניסה להביא לגדר לספירתו כמאה אלף איש, בפועל הגיעו 40 אלף. הוא השקיע בזה מאמץ לוגיסטי אדיר, שילם כסף לכל אחת מהמשפחות שהגיעה לגדר, כסף אירני דרך אגב, הכריח אנשים להגיע וטען שמי שלא מגיע הוא משתף פעולה עם ישראל. למרות כל המאמצים האלה, חמאס לא הצליח להביא את האנשים לגדר ובמקומות שהצליח – הרוב היו פעילי טרור שניסו לבצע פיגוע".