דוברו של אבו מאזן: "דבריו של גנץ מעודדים"

דוברו של ראש השרות הפלסטינית שמח על התייחסותו של בני גנץ לתכנית ההתנתקות, וטען: "זה מעודד, אם הוא יצליח והוא יידבק לדעה הזאת"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/02/19 16:19 א באדר א'

דוברו של אבו מאזן: "דבריו של גנץ מעודדים"
אבו מאזן, צילום: פלאש 90

ההתבטאות החריגה של גנץ על נכונותו לקיים מהלכים נוספים כמו ההתנתקות מגוש קטיף, התקבלה בשמחה בצד הפלסטיני.  דוברו של אבו מאזן אמר בראיון  לסוכנות הידיעות 'רויטרס': "זה מעודד, אם הוא יצליח והוא יידבק לדעה הזאת". 

יו"ר מפלגת חוסן לישראל לא ציפה לגיבוי  מנביל אבו רדיינה, דוברו של ראש הרשות הפלסטינית, לראיון שהוא קיים לידיעות אחרונות במהלכו התייחס לתכנית ההתנתקות ואמר: "זה היה מהלך חוקי שבוצע בצורה טובה. צריך לקחת את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים". 

החיזוק מצידו אבו רדיינה לא מועיל לגנץ שקורץ לימין. ראשי מפלגות הימין מיהרו לתקוף את אמירותו של הרמטכ"ל לשעבר. שר החינוך נפתלי בנט, שבקמפיין מפלגתו מתמידים לתקוף את גנץ אמר:"חגיגות הפלסטינים בעניין הכרזת גנץ מוקדמות. הציבור הישראלי לא יתמוך שוב במי שמציע לפנות יהודים מבתיהם, גם אם יעשה זאת באופן הומני וברגישות". 

בבוקר התייחס הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי הנכנס שהתגורר בישוב עצמונה טרם פינויו, קרא לגנץ לחזור בו מדבריו: "אני הייתי שם, ביתי נהרס ונעקרתי ממקומי. ההתנתקות קרעה את העם. ההתנתקות קרעה אותי. חזור בך מדבריך - אסור שתהיה התנתקות נוספת."