"דגלי הגאווה הם דגלים שחורים מעל ראשה של עיריית ירושלים"

היום (ה') יתקיים מצעד הגאווה בירושלים. בעקבות כך, חבר מועצת העירייה אריה קינג תוקף את חבריו למועצה ואומר: ""המפלגה הדתית-לאומית צריכה לחשב מסלול מחדש". גורמים דתיים בעירייה אומרים לכיפה: "אריה קינג מנסה לעורר פרובוקציות ויודע שמבחינה משפטית לא אפשרי להוריד את הדגלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/18 14:10 כא באב התשעח

"דגלי הגאווה הם דגלים שחורים מעל ראשה של עיריית ירושלים"
אריה קינג, צילום: יח"צ

בעקבות מצעד הגאווה שיתקיים היום (ה') בירושלים, מדגיש הבוקר יו"ר סיעת מאוחדים וחבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג כי "דגלי הגאווה המתנוססים בירושלים הם דגלים שחורים מעל ראשה של מועצת עיריית ירושלים ובראשונה מעל ראשיהם של חברי המועצה הדתיים והחרדים".

עוד מדגיש קינג כי "אילו היו הנציגים הדתיים בעירייה רוצים, הרי שהיו מצטרפים להצעה לסדר שאותה הגשתי לפני כ-11 חודשים שתאסור תליית דגלים שאינם דגלי מדינות, או דגלי העירייה ותאגידיה או דגלים של אירוע רשמי של עיריית ירושלים או מדינת ישראל. למרות זאת העדיפו חברי המועצה החרדים והדתיים, מסיבותיהם, להתנגד להצעה שנועדה למנוע את החרפה של הנפת מאות דגלים שחורים ברחבי ירושלים. אין אף דגל של ארגון פרטי שזכה להיתלות ברחובות עיר הקודש, מלבד דגל זה שתלייתו מנוגדת לערכי התורה".

מצעד הגאווה בירושלים

מצעד הגאווה בירושליםצילום: גילי יערי/פלאש 90

כמו כן, הוא מציין כי "בעוד כשבועיים, בג' אלול, יעלו רבבות מתלמידיו וממשיכי דרכו ומורשתו של הראי"ה, שקבור לא הרחק מביתי בהר הזיתים. זאת תהיה הזדמנות נפלאה לפוקדי הקבר לעשות חשבון נפש לנבחרי הציבור ופעילי הציבור מקרב המפלגה הדתית-לאומית היחידה בכנסת ישראל, לחשב מסלול מחדש ולעשות חשבון נפש".

גורמים דתיים בעיריית ירושלים אומרים לכיפה כי אריה קינג מנסה לעורר פרובוקציות והוא בעצמו יודע שמבחינה משפטית, גם אם הוא היה ראש העיר הוא לא היה יכול להוריד את הדגלים.