דגלים נאציים רוססו על בית כנסת בארה"ב

קירותיו של בית כנסת באינדיאנה הושחתו בסוף השבוע. במדינה גינו את הפשע: "מזעזע ומרתיח, צריכה להיות אמירה חד משמעית נגד נאציזם ואנטישמיות"

חדשות כיפה גלעד כהן 30/07/18 10:59 יח באב התשעח

דגלים נאציים רוססו על בית כנסת בארה"ב
כתובת גרפיטי של צלב קרס, צילום: shutterstock

אנטישמיות בארה"ב: דגלים נאציים רוססו על בית כנסת בעיר כרמל שבמדינת אינדיאנה בסוף השבוע האחרון. המשטרה פתחה בחקירת המקרה. כמו כן, רוסס בגרפיטי "צלב הברזל", סמל המזוהה בין היתר עם גרמניה הנאצית.

מבית הכנסת, השייך לקהילת "שערי תפילה", נמסר כי הכתובות לא השפיעו על קיומם של התפילות והפעילויות בשבת. קורי פרידמן, ראש בית הכנסת, רשם בפייסבוק הקהילה משתפת פעולה עם המשטרה ונמצאת בקשר עם בתי כנסת וארגונים נוספים בכדי להבטיח ש"הם מודעים לאירועים ויכולים לנקוט באמצעים הדרושים בכדי למנוע אותם". 

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, הגיב גם הוא על האירוע האנטישמי ואמר: "שולח את תמיכתי לקהילה היהודית באינדיאנה, בה צויר צלב קרס על קיר בית כנסת. אנו מאוחדים בגינוי ההתקפה המתועבת הזו. תודה לרשויות המקומיות ולסגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, על תמיכתם".

 

השר נפתלי בנט

התקפה מתועבת | השר נפתלי בנטצילום: הדס פרוש פלאש 90

דבי בארטון גרנט, המנכ"לית וסגנית נשיא הפדרציה "אינדיאנפוליס הגדולה", שיתפה תמונות של בית הכנסת וציינה כי היא "מזועזעת ורותחת" מהתקרית. היא הוסיפה שאינדיאנה היא "אחת מחמש מדינות בלבד בארה"ב שאין בהן חוק נגד פשעי שנאה".

"צריכה להיות אמירה חד משמעית כשמדובר בדחיית נאציזם, עליונות הגזע הלבן, ואנטישמיות", כתבה בארטון. מדובר בציטוט שפורסם בעבר על ידי האגודה למען קשרים עם הקהילה היהודית. "קנאות שכזו מנוגדת לעקרונות החופש והשוויון, שמהווים את היסודות של הדמוקרטיה האמריקנית והחברה הפלורליסטית שלנו". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן