דבר ההנהלה הארצית יחד עם שם השבט החדש

אחרי חודש של של הכנות והתרגשות, חודש ארגון מגיע אל שיאו הערב כשניתן השם החדש של השבט שעולה לחבריא ב'. לא יודעים מה השם? בשביל זה אנחנו פה

חדשות כיפה גלעד כהן 17/11/18 17:54 ט בכסלו התשעט

דבר ההנהלה הארצית יחד עם שם השבט החדש
בני עקיבא. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

חודש של הכנות והתרגשות רבה מגיעים הערב (מוצ"ש) לשיאם. בצאת שבת ארגון, שבת פרשת תולדות. אלו הדברים שאמרו הערב השליחים, דבר ההנהלה הארצית.

"חברי בני עקיבא, ה' עמכם! שבת הארגון מסיימת חודש של מאמץ מרוכז בארגון הסניף ובגיבושו לקראת שנת פעילות תנועתית פורייה. בחודש הארגון השנה קיבלנו עלינו את הנושא: "תשעים שנה של משפחה" תנועת בני עקיבא, אשר נוסדה בתרפ"ט בירושלים, מציינת בל"ג בעומר השנה תשעים שנה להיווסדה. בכל שנותיה ממלאת בני עקיבא משימות רבות להגשמת ייעודה: חינוך דור נאמן לתורתו, לעמו ולארצו. התנועה מובילה בתורה, בהתיישבות, בחינוך, בחברה, בכלכלה ובעוד משימות רבות וגדולות.

עתה אנו מבקשים לחזור לבסיס - לחזור הביתה, אל המשפחה. בשנת תשע"ט אנו מבקשים לחזק את החיבור של כל אחד ואחת למשפחה שלו ולחזק את ערכי המשפחה. המשפחה היא תשתית הקיום והמרחב בו שורה השכינה. עלינו לזכור להודות על הזכות להיות חלק ממשפחה ולהיות שייך לברית קדושה של מסורת, גורל וייעוד.

אירועים רבים עברו עלינו במהלך חודש הארגון. בתחילת חודש הארגון נקטפו מאתנו בני משפחת עטר בתאונה וביניהם חניכי התנועה חברי סניף פסגות - יעקב, עטרת ואיילה. מהתאונה הנוראה למדנו כמה קיומה של משפחה איננו מובן מאליו. כמה היא שברירית וכמה עלינו לשמוח ולהודות במה שיש לנו. בימים האחרונים חברי התנועה בדרום הארץ עמדו בגבורה ובאמונה גדולה. שאר סניפי התנועה בכל רחבי הארץ פעלו בערבות הדדית, התפללו, חיזקו ונרתמו לכל עזרה לתושבי הדרום. כך מתנהגת משפחה, משפחה ענקית - משפחת בני עקיבא.

חברי בני עקיבא. הביטוּ סביבכם! מול עינינו עומדים הורים, ילדים, אחים, סבים וסבתות - משפחות משפחות כאילן גדול המשריש נצרים רעננים. הביטו עליהם - אין דבר חשוב מזה, אין דבר גדול מזה ואין דבר משמח מזה. עלינו להשקיע במשפחה - בתשומת לב, בהקשבה וברגישות. נשקיע במשפחה מתוך עמל, מחויבות ואחריות לאומית. התחלנו בכך בחודש הארגון ונמשיך בכך בשנת תשע"ט כולה.

עם סיום חודש הארגון אנו שולחים את ברכת ה' לכל העמלים במלאכת הקודש, חברי בני עקיבא בארץ ובעולם: לפעילים ולפעילות, לבוגרים ולצוותים המובילים את הסניפים – צוותי נחשון, הדרכה וארגון – לחניכים, להורים, למוסדות החינוך ולחברי הקהילה כולה. ברכה מיוחדת שלוחה לקומונר / לקומונרית / לאיש הקשר של הסניף. אנו רוצים להודות לך על כל מה שפעלת על מנת שנוכל להוביל סניף ולאחל לך עוד שנה מלאה בתורה ועבודה. במפקד חגיגי זה מתחדשים ועולים שבטי התנועה:
חברי שבט 'הכנה' – ברוכים תהיו בהצטרפותכם לתנועת בני עקיבא, ומעתה ייקרא שמכם 'נבטים'.
חברי שבט 'נבטים' ל'ניצנים' יעלו.
חברי שבט 'ניצנים' ל'מעלות' יעלו.
ו'מעלות' ל'מעפילים' יעפילו.
חברי שבט 'יובל' – המשיכוּ לפעול בסניף בשמחה, לצעוד קדימה ולהצעיד קדימה את כולנו.
ואתם, שבט 'מעפילים' – 'הרא"ה' ייקרא לכם, כשמו של מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, גדול בתורה, ענק רוח ואוהב גדול של עמו וארצו, מורה ומאיר דרכה של הציונות הדתית.

בימים אלו אנו מבקשים לחזק את הברית הקדושה של המשפחה, את החיבור של כל אחד ואחת לשורשים המפוארים שלו, להוריו, לסביו ולסבתותיו ולקבל את הציווי להמשיך בדרך ובייעוד. אנו מבקשים לומר לכל חניך וחניכה שהוא לא לבד, שהוא חלק ממשפחה גדולה. כל אחד ואחת מאיתנו מחוייב למשפחה שלו - היא הזהות שלו והיא הייעוד שלו. כל אחד מאתנו הוא אדם של עבר, הווה ועתיד.


בימים אלו בהם בני עקיבא בשנתה התשעים, אנו מבקשים לחזק את הברית לתנועה. תשעים שנה פועלת בני עקיבא בכל רחבי הארץ והעולם, שבט אחר שבט, והנה הגיעה שרשרת התנועה עד אליכם. הקמנו עולם של תורה, הקמנו עולם של עבודה, העמדנו דורות המסורים לתורתם עמם וארצם. עכשיו הגיע תפקידכם שבט הרא"ה להמשיך את שרשרת הדורות של תנועת בני עקיבא לנוכח דברים אלו נבחר שמכם:
ואתם, שבט 'הרא"ה' – 'דורות' ייקרא לכם!

חברי שבט 'דורות' – זכיתם להיקרא בשם בשנתה התשעים של התנועה. ה  יוּ דור נוסף בתנועתנו המפוארת, הובילו בדרך תורה ועבודה, הגדילוּ את התנועה, פרצוּ דרכים חדשות מתוך כבוד לדורות שקדמו לכם והיוּ חוליה נוספת בשרשרת הזהב של תנועתנו של עמנו. בברכת חברים לתורה ועבודה,
הנהגת בני עקיבא