בנט: "דברי הרב קלנר מקוממים, זו לא דרכה של היהדות"

בתגובה לדברי הרב ממכינת עלי נגד נשים, אמר שר החינוך כי "בלתי ראוי היה שיאמרו". הוא הוסיף כי הוא "לא מסכים לא לתוכן ולא לאופן שבו הדברים נאמרו, ניסיון חיי מראה לי בדיוק הפוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/18 09:50 כב בשבט התשעח

בנט: "דברי הרב קלנר מקוממים, זו לא דרכה של היהדות"
"לא דרכה של היהדות". נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שר החינוך נפתלי בנט יצא הבוקר (ד') נגד דבריו הקשים של הרב יוסף קלנר כלפי נשים, ואמר כי "בלתי ראוי היה שיאמרו".

בריאיון למעיין אדם ברדיו "גלי ישראל" השיב בנט לדברי הרב קלנר מהמכינה בעלי, ואמר: "אלה דברים מקוממים, בלתי ראוי היה שיאמרו. המכינה התנערה מהם וגם הרב עצמו, ממה שאני מבין, התנצל. אני לא מסכים לא לתוכן ולא לאופן שבו הדברים נאמרו, זו לא דרכה של הציונות הדתית, זו לא דרכה זה היהדות, כל ניסיון חיי מראה לי בדיוק הפוך מאותם הדברים".

ח״כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני הגיבה גם היא לדברים, ואמרה: "הרב קלנר מזיק, פוגע ומקטב את עם ישראל. בדיוק כמו הרב אליהו והרב אבינר, גם דברי הרב קלנר זורעים מדון והרס כלפי ציבור רחב בחברה הישראלית.

"ראש הממשלה ושר הדתות מונעים מאינטרסים פוליטיים בלבד ולכן הם מחרישים ומסתתרים אחרי כל התבטאות כזו, במקום שיגנו אותה ויעמידו את הדובר במקום הראוי לו. הפגיעה והעלבון שמוטחים מפי רבנים המונעים משנאה ולא מאהבת ישראל באחריותם הבלעדית.

"הטלת דופי בחיילות ובכלל בנשים היא חתירה תחת דמותה של החברה הישראלית ועתידה. אם המהרסים לא ייענשו דהיינו ראש הממשלה ושר הדתות מעודדים אותם להמשיך בשלהם".

אמש פורסמה בחדשות 2 כתבה אודות התבטאויותיו של הרב קלנר שהשמיע לתלמידיו בסדרת שיעורים כהכנה לחיי הנישואין. בין היתר נשמע הרב מתייחס לנשים ואומר: "בימינו הן כלום...הם הורסים את הנשים עד שאין נשים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן