"דברים נבזיים": זעם על השוואת ח"כ גרמן בין חוק הלאום לשואה

יוזם החוק, ח"כ אבי דיכטר, תקף את דברי חברת יש עתיד, "במקומך הייתי מביט במראה ומשפיל את עיניי". גרמן בתגובה: "אתה זה שצריך להתבייש". ח"כ מועלם רפאלי: "דבריה עוד ישמשו את מכחישי השואה". צפו בעימות

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/07/18 12:57 כט בתמוז התשעח

"דברים נבזיים": זעם על השוואת ח"כ גרמן בין חוק הלאום לשואה
דבריה עוררו זעם. ח"כ גרמן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ יעל גרמן מיש עתיד השוותה היום (חמישי) בין חוק הלאום לשואה ועוררה עליה זעם רב מצד ח"כים אחרים ובהם יוזם החוק, ח"כ אבי דיכטר, שכינה את דברים "נבזיים ועוכרי ישראל".

במהלך הדיון, שהתקיים בוועדה המשותפת לוועדות הכנסת החוקה חוק ומשפט, השוותה חברת יש עתיד בין חוק הלאום לשתיקה הפולנית ברצח העם היהודי בשואה.

"לעשות הקבלה בין שתיקת הפולנים לטבח היהודים בשואה לבין החוק הזה היא בלתי הוגנת בעליל", אמר ח"כ דיכטר שהוסיף כי הוא "מציע לך למשוך את הדברים הקשים מאוד". בתגובה ענתה לו גרמן, "אני לא מושכת. אנחנו מצווים לא לשתוק מול עוול, כל עוול...אתה זה שצריך להתבייש שהבאת חוק מפלג שמפיץ שנאה".

ראש השב"כ לשעבר לא נשאר חייב ואמר, "במקומך הייתי מביט במראה ומשפיל את עיניי...או שאין לך מושג מה היה בשואה, או שאין לך מושג בסוגיות של כבוד בסיסי לבני אדם".

שולי מועלם

שולי מועלםצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בתגובה לדברים, אמרה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי כי"ההשוואה בין חוק הלאום לשואת העם היהודי , ושתיקה מול רצח שישה מיליון יהודים היא שקר ועיוות היסטורי חמור, ואסור לכנסת לעבור על כך בשתיקה".

לדבריה, "טוב תעשה ח"כ גרמן אם תחזור בה מהדברים. המילים המקוממות של חברת כנסת, בעברה גם שרה בממשלת ישראל, עוד ישמשו את שונאי ישראל בעולם ואת מכחישי השואה".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, אמר כי "השוואה של ח"כ גרמן הינה שפלה. לצערנו ההתבטאות של גרמן מעידה על אבדן דרך מוחלט בשמאל הישראלי. ההשוואה המקוממת בין שתיקת הפולנים מול רצח עם לבין חוק השומר על מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי מעידה על טשטוש ההבנה מהי זהותה היהודית והלאומית  של מדינת ישראל והיא חלק מהניסיון להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה".

עוד אמר:"אנו קוראים לגרמן ולמפלגתה לעשות חשבון נפש האם הם חוברים לרשימה המשותפת ולחנין זועבי או שהם מעוניינים להיות מפלגה ציונית".