גנץ תובע את המתלוננת נגדו: "עלילת דם של ממש"

יו"ר כחול לבן תבע את נאווה ג'ייקובס, שטענה כי הטריד אותה מינית לפני יותר מ-40 שנה, על הוצאת לשון הרע בסך של חצי מילון שקלים. פרקליטיו: "פעלה בשליחות או בסיוע גורמים פוליטיים בעלי עניין להכפיש ולבזות את גנץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/19 17:16 כג באדר א'

גנץ תובע את המתלוננת נגדו: "עלילת דם של ממש"
הגיש תביעה. בני גנץ, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיש היום (ה') תביעת לשון הרע נגד האישה שפרסמה בדף הפייסבוק שלה כי הרמטכ"ל לשעבר, שמתמודד על ראשות הממשלה, הטריד אותה מינית בשנות ה-70.

גנץ הגיש באמצעות פרקליטיו, בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רווה, תביעה בסך חצי מיליון שקלים נגד נאווה רון ג'ייקובס בטענה "שהעלילה עליו בפייסבוק".

בתביעה נטען כי מדובר "מדובר בבדותות ובשקרים גסים. עלילת דם של ממש. התובע אינו זוכר כל היכרות עם הנתבעת, וממילא הסיפור הפנטסטי שהמציאה ממוחה הקודח לא התרחש מעולם". עוד נכתב בכתב התביעה כי גנץ כי "מייחס חומרה יתרה להתנהגות מינית שאינה נאותה, וסבור שיש להתייחס במלוא הרצינות לטענות מסוג זה".

השבוע פרסמה ג'ייקוב פוסט, בו טענה כי בזמן שהייתה בת 14 למדה בכפר הירוק, חשף בפניה גנץ, שהיה מבוגר ממנה בכמה שנים, את איבר מינו. "אין יום שאני לא שוכחת את העיניים המפחידות שלו", כתבה והאשימה כי "איבדתי את האמון בגברים. בני גנץ הרס לי את החיים". היום פורסם בישראל היום מקרה נוסף בו טען גבר כי יו"ר כחול לבן עשה מעשה דומה בפני אחותו ואמו בזמן שבאו לבקר אחות אחרת במוסד.

פרקליטיו של בנץ טענו כי טענותיה של הטענות קיבלו סיוע מיריביו הפוליטיים וכי "ג'ייקובס פעלה בשליחות או בסיוע גורמים פוליטיים בעלי עניין להכפיש ולבזות את גנץ. טענותיה הועלו שבועות ספורים בטרם מועד הבחירות לכנסת, ויממה לפני פרסום צפוי של החלטת היועץ המשפטי לממשלה בתיקי חקירות ראש הממשלה". ג'ייקובס התייחסה להגשת התביעה ובפוסט חדש כתבה כי היא "עומדת לתבוע אותו בארצות הברית על הטרדה מינית והרס חיים ,ואיומים אני בדרך לתחנת המשטרה להגיש תלונה".

אתמול פורסם באתר וואלה כי לפני שג'ייקובס פרסמה את הפוסט המאשים, היא נעזרה באנשי לשכתה של מירי רגב שקישרו בינה לבין אנשי תקשורת שונים בניסיון להביא לפרסום הסיפור. בלשכתה של רגב נאמר כי השר לא הייתה איתה כלל בקשר וכי מישהו מלשכתה רק תיווך בינה לבין התקשורת, מבלי להתערב באופי התלונה