גנץ: "תדע כל אם עברייה שסמוטריץ' לא יהיה שר החינוך"

בכנס כחול לבן, מול מאות תומכים, התייחס יו"ר המפלגהתקף את איחוד מפלגות הימין: "את השופטים בישראל לא ימנה ברוך מרזל", ושלח עקיצה לנתניהו: "כהנא היה גאה בך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/19 08:21 ה באדר ב'

גנץ: "תדע כל אם עברייה שסמוטריץ' לא יהיה שר החינוך"
יו"ר מפלגת 'כחול לבן' בני גנץ, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס לדרישה של מתמודדים רביפ בימין לקבל את תיק החינוך, וההודעה של נתניהו כי המשרד הנחשק ישאר בידי הליכוד, מול כ-700 בני אדם שהשתתפו בכנס המפלגה אמש (ב') בבאר שבע.

"אני רוצה לומר ולהתחייב שאין אימא בישראל שתשלח את ילדיה לבתי הספר של בן גביר וסמוטריץ'. תדע כל אם עברייה שסמוטריץ' לא יהיה שר החינוך", אמר גנץ בפתיחת הכנס.

יו"ר כחלו לבן והוסיף: "תדע כל אם עברייה שבבתי הספר לא ילמדו את ילדינו שמצעד הגאווה הוא מצעד בהמות. תדע כל אם עברייה שילדינו לא יתחנכו על ברכי איתמר בן גביר, תלמידו ומעריצו של ברוך גולדשטיין". גנץ תקף את ההסכם בין מפלגות איחוד הימין לפיו במדיה ועוצמה יהודית לא יכנסו לקואליציה,ימליצו בבית היהודי על נציג עוצמה לוועדה למינוי שופטים:"את השופטים בישראל לא ימנה ברוך מרזל, מעריצו של כהנא. בגין היה מתבייש בנתניהו, ז'בוטינסקי היה מתבייש בנתניהו, כהנא היה גאה בנתניהו.

ראשי כחול לבן, גנץ ולפיד התייחסו להודעת היועץ המשפטי לממשלה לפיה השימועים לנתניהו ולשאר החשודים ייערכו עד 10 ביולי: "היות איש ציבור זה לשמור מכול משמר על מוסדות המדינה. לצערי, נתניהו עושה ההפך הגמור. הוא עסוק בלהיות קורבן. בנימין נתניהו – אתה לא קורבן".

"נותנים לגזענים להיכנס לכנסת להנהגה, ובתמורה נתניהו מקבל חסינות בפני השחיתות. לזה אנחנו לא ניתן לקרות", אמר לפיד בכנס. "יש לנו את החובה, יש לנו את היכולת. אתם רואים מה קורה במדינה. אנשים אומרים אחד לשני 'לא עוד. אנחנו נשנה את סדרי העדיפויות במדינת ישראל. כשהשחיתות מסתובבת למעלה – היא מגיעה למטה".