גנץ פותח את הפה: "השלטון הנוכחי מקדם שיסוי. אני רוצה מנהיגות אחרת"

ראש מפלגת חוסן לישראל השיק את קמפיין הבחירות שלו וסימן את המטרה: להחליף את שלטונו של נתניהו, "חוץ ממשפחתי אין דבר שיותר יקר לי מישראל. ביטחון עושים במעשים ולא במילים"

חדשות כיפה גלעד כהן, משה ויסטוך, חדשות כיפה 29/01/19 19:49 כג בשבט התשעט

גנץ פותח את הפה: "השלטון הנוכחי מקדם שיסוי. אני רוצה מנהיגות אחרת"
גנץ בנאומו הראשון, צילום: כיפה

הרמטכ"ל לשעבר וראש מפלגת חוסן לישראל, בני גנץ, השיק הערב (שלישי) באופן רשמי את קמפיין הבחירות שלו והציג את מועמדותו לראשות הממשלה, לקול תרועת מאות האנשים שהגיעו לגני התערוכה בתל אביב

בתחילת נאומו, התפרץ אדם מהקהל לדבריו של גנץ וזעק בגנותו, אך מהר מאוד הוא הורחק מהמקום. "בדמוקרטיה יש לאפשר לכולם להביע את דעתם", הוא אמר לקול תשואות הקהל והוסיף בחיוך כי "עד שאני פותח את הפה אני לא מתכוון להפסיק".

גנץ הוסיף כי "חוץ ממשפחתי אין דבר שיותר יקר לי מישראל. בשבילי ישראל היא באמת לפני הכל. רק לאזרחי ישראל ואליכם אני מחוייב. בארץ נושבת רוח רעה. המאבק בין שמאל לימין ובין דתיים לחילוניים ובין יהודים ללא יהודים מאיים עלינו. בעניים כלות אני מביט במנהיגות שעסוקה בעצמה. אני גאה במדינה שלנו ולעולם לא אתבייש בה, אך לאחרונה יותר ויותר אנשים מימין ומשמאל ובהם אני נבוכים ממשלה שלא באה כדי למשול. אני רוצה מנהיגות אחרת. השלטון הנוכחי מקדם שיסוי".

"לכן אני עומד כאן לפניכם, ארבע שנים לאחר שסיימתי את כהונתי כרמטכ"ל כדי לקש את אמונכם להנהיג את מדינת ישראל. ב 9 באפריל אקים ממשלה שתנהג בתקיפות ובנחישות שתדאג לביטחון ולא תזין חרדות כדי לבטח את עצמה. ביטחון עושים במעשים ולא במילים".

תומכי גנץ באירוע הראשון של המפלגה

תומכי גנץ באירוע הראשון של המפלגהצילום: כיפה

בהמשך הוא פנה למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ולמנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, ואיים עליהם לבל יאיימו על ישראל. בנוסף, הוא דיבר על גבולותיה העתידיים של ישראל וציין כי  "בקעת הירדן תישאר הגבול המזרחי שלנו. אך לא נניח למילוני פלסטינים לסכן את המדינה היהודית. ירושלים המאוחדת תבנה ותישאר לעד בירתה של מדינת ישראל".

יקבל תשואות גם בקלפי? גנץ במהלך נאומו

יקבל תשואות גם בקלפי? גנץ במהלך נאומוצילום: כיפה

לדבריו, ממשלה בראשותי תחתור לשלום, אך לא יהיה ניתן להגיע לשלום נעצב בעצמנו את עתידנו. גם אם לא נצליח להגיע לשלום עם שכנינו, נעמול קשה מאוד ונגיע לשלום בתוכנו". גנץ גם התחייב לפעול למען השבת הנעדרים הדר גולדין, אורון שאול והאזרחים הישראלים המוחזקים בשבי חמאס.

בנוגע לאפשרות שישב בממשלה עם נתניהו הוא אמר כי "עצם המחשבה שיכול לכהן ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום מגוחכת בעיניי. הממשלה שנקים תגלה אפס סובלנות לשחיתות מכל סוג שהוא. כספי המדינה שייכים לאזרחיה ולא לשכבה מסואבת. לא זו הדוגמא האישית שצריכים לתת לדור הצעיר. ממשלה ערכית היא דוגמא ומופת לנו ולילדינו". לסיום אמר, "אנימודה לנתניהו. אנחנו ממשיכים מכאן".

מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם לשעבר נאם לפני יו"ר המפלגה ואמר כי "בירוחם פגשתי את הרמטכ"ל היוצא בני גנץ לראשונה. הוא פגש את הנוער המדהים שלנו, ולצד זאת ישב לשיחות נפש עם נגמלים ואסירים משוחררים. בני גנץ קשר את גורלו עם ירוחם, חזר אליה פעמים רבות בצניעות ובשקט, גייס מיליוני שקלים והשקיע אותם ביחד איתנו בעתיד ילדינו. בני הוכיח שהוא מחויב עמוקות לחברה, לחינוך, ולפריפריה. לכן אני כאן היום.

"אנחנו כאן למען הצעירים בישראל, אלה שהתייאשו קצת מהפוליטיקה, ואלה שנושאים עיניהם אל המנהיגות בציפייה דרוכה. הצעירים הם העתיד שלנו. יש לנו אחריות לתת הזדמנות שווה לכל הצעירים בישראל, למען הקהילות שלהם ולמען מדינת ישראל. החברה הישראלית הצליחה לבנות מפעלים של צעירים שנבנו למען החוסן הישראלי שלנו. חניכי התנועות, מפעל המכינות ושנות השירות, החיילים והמשרתים בשירות הלאומי והקהילות הצעירות המתיישבות. אתם החלוצים שהולכים לפני המחנה. אין אדם מתאים יותר להוביל אותנו בקרב חיינו על החברה הישראלית מבני גנץ".