גנץ על שותפו החדש: "יעלון היה מפקדי בעבר. עכשיו, שותף מרכזי"

שני הרמטכ"לים לשעבר הציגו את חיבורם הפוליטי לקהל, בזמן שיו"ר חוסן לישראל הרעיף מחמאות על ראש מפלגת תל"ם, "שמנו את מה שפחות חשוב בצד ושמנו את ישראל לפני הכול". מחוץ לביתן, הפגינו בני משפחתו של אורון שאול נגד שני מובילי מבצע צוק איתן

חדשות כיפה משה ויסטוך, גלעד כהן, חדשות כיפה 29/01/19 20:51 כג בשבט התשעט

גנץ על שותפו החדש: "יעלון היה מפקדי בעבר. עכשיו, שותף מרכזי"
גנץ ויעלון מפגינים אחדות, צילום: כיפה

הופעתו של בני גנץ הערב (שלישי) בגני התערוכה בתל אביב, לא היוו רק את הופעתו הפומבית הראשונה כמועמד לראשות הממשלה, אלא גם את החיבור הפוליטי הראשון במערכת הבחירות הנוכחית. זאת לאחר שמפלגות חוסן לישראל ותלם, של משה (בוגי) יעלון חתמו על הסכם ריצה משותפת.

"יעלון הוא איש ביטחון, אדם ערכי וישר ערך", אמר גנץ על שר הביטחון ובכיר הליכוד לשעבר והוסיף כי הוא "היה מפקדי בעבר, הבוס שלי, ועכשיו, שותף מרכזי ומוביל לדרך".

הפגנת בני משפחת שאול

הפגנת בני משפחת שאולצילום: כיפה

יו"ר חוסן לישראל התייחס לחיבור בין השניים ואמר כי "יחד שמנו את מה שפחות חשוב בצד ושמנו את ישראל לפני הכול. זהו החיבור הפוליטי הראשון ונפעל על מנת שיהיו עוד. בוגי, תודה שבאת אני מאוד מעריך את זה". יעלון עצמו הסתפק בנאום קצר בו אמר אמר בעיקר כי "ביחד ננצח. ביחד נעשה ונצליח".

לפני תחילת האירוע, ובמהלכו, הפגינו בני משפחתו של הלוחם אורון שאול מחוץ לביתן בגני התערוכה והניפו שלטים עליהם נכתב "צבא ההפקרה לישראל" ו- "צוק איתן, כישלון ואבדן ההרתעה". כזכור, גנץ היה הרמטכ"ל בזמן מבצע צוק איתן, במהלכו נהרגו ונחטפו סגן הדר גולדין וסמ"ר שאול. באירוע עצמו אמר גנץ כי הוא "מחויב להשיב את הנעדרים".

בין מאות האנשים שפקדו את גני התערוכה היו גם כמה עשרות חובשי כיפות שהביעו את תמיכתם בדרכה של חוסן לישראל והעומד בראשה. אחד מהם הוא ד"ר בנימין סגל, שהיה בעבר פעיל בתנועת השמאל הדתי מימד וכעת העביר את תמיכתו לגנץ. "סוף סוף מישהו רוצה לאחד ולא לפלג", הוא אמר ל'כיפה', וציין כי לדעתו, "אין דבר כזה יותר שמאל וימין".