גנץ עובר את מחסום ה-20 מנדטים: כולנו מתרסקת

מהסקרים החדשים, שנעשו בעקבות נאום פתיחת הקמפיין של גנץ, עולה כי במקרה של חבירה בין מפלגות המרכז גנץ מצליח לגבור על נתניהו. הבית היהודי מתנדנד על אחוז החסימה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 30/01/19 21:10 כד בשבט התשעט

גנץ עובר את מחסום ה-20 מנדטים: כולנו מתרסקת
גנץ ויעלון, צילום: Hadas Parush/Flash90

אפקט נאום גנץ משפיע גם על המנדטים. מפלגת אומץ לישראל בראשות גנץ עוברת את מחסום ה-20 מנדטים בכל הסקרים. במקרה של חיבור ליש עתיד, היא אפילו מצליחה לגבור על נתניהו, ונעמדת על הקידומת שלוש. 

על פי חדשות 12, שנערך ע"י מכון מדגם בשיתוף iPanel של ד"ר מינה צמח ומנו גבע בקרב 505,אם הבחירות היו מתקיימות היום, על פי המתכונת של המפלגות הנוחיות ידה של הליכוד עדיין על עליונה עם 30 מנדטים. גנץ בשיתוף עם יעלון נושף בערפו של נתניהו עם 21 מנדטים. המפסידה הגדולה מכניסת גנץ לזירה הפוליטית, מפלגת העבודה, מקבלת רק שישה מנדטים, והופכת לאחת מהמפלגות הקטנות במערכה. גם יש עתיד בראשות יאיר לפיד יורדת ל-11 מנדטים.  

על פי הסקר שתי המפלגות הערביות מקבלות שישה מנדטים כל אחת. הימין החדש ויהדות התורה יציבות על שבעה מנדטים. ש"ס מצליחה להתרומם ל-5. מרצ-4. בבית היהודי עדין מתנדנדים על אחוז החסימה עם 4 מנדטים. כחלון, שהשיק הערב את קמפיין הבחירות שלו, מקבל 5 מנדטים. ישראל ביתנו ואורלי לו במצב קשה ביותר עם 4 מנדטים בלבד. 

המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה: עוצמה יהודית (2.4%), זהות (2.1%) והתנועה בראשות לבני (0.8%). 

במקרה של חבירה בין יש עתיד לחוסן לישראל, בראשות יאיר לפיד, המפלגה המשותפת תקבל 30 מנדטים, ותהווה תחרות אמתית לליכוד שמקבלת 31 מנדטים. שאר המפלגות עומדות על אותו מספר מנדטים מלבד מפלגת כולנו שנעלם לגמרי מהמפה. 

כחלון בפתיחת הקמפיין

כחלון בפתיחת הקמפייןצילום: ללא

כחלון אמר שהסקרים לא משקפים את המציאות ביום הבחירות:"אותם סוקרים שמנבאים לנו 5 מנדטים, שבועיים לפני הבחירות באשקלון, אמרו לי שתומר גלאם, ראש העיר מפסיד וראו איזה פלא, הוא כאן איתנו ראש העיר אשקלון. באחריות גדולה, אני אומר לכם, מה שעשו לנו לפני 4 שנים, עושים לנו היום.
רוצים שאצטרף לגוש כזה או אחר, אני אצטרף אבל תביאו לי גוש שאכפת לו מהאנשים".

במקרה של חבירת מפלגות המרכז כשגנץ עומד בראש, המפלגה הופכת מועמדת מובילה עם 35 מנדטים לעומת הליכוד ששומרת על כוחו עם 30 מנדטים. במקרה כזה התמונה הפוליטית משתנה לגמרי ושאר המפלגות זוכות ל4-6 מנדטים בלבד כל אחת. 

מחוסן לישראל נמסר בתגובה לסקרים: "לא מתלהבים מעלייה. לא נבהלים מירידה. הציבור יקבע".