גנץ: "נתניהו איבד את הביטחון"

מתקפות מכל עבר על ראש הממשלה נתניהו, בעקבות הפגיעה הישירה בבית בשרון הבוקר לאחר ירי רקטה מעזה, ופציעתם של 7 בני אדם. יו"ר כחול לבן: "מדובר בפשיטת רגל ביטחונית ונתניהו חייב לארוז מייד ולשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה החמורה". הימין החדש: "נתניהו שר ביטחון כושל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/19 08:17 יח באדר ב'

גנץ: "נתניהו איבד את הביטחון"
הבית שנפגע במושב משמרת, הבוקר, צילום: דוברות המשטרה

מתקפות מימין ומשמאל על ראש הממשלה ושר הביטחון הבוקר (ב') לאחר ירי הרקטה לעבר מושב משמרת בשרון, ממנה נפצעו 7 בני אדם. יו"ר כחול לבן, בני גנץ תקף את נתניהו ואמר כי "נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה בבית הפעם בשרון. המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים ובלתי נתפסת. מדובר בפשיטת רגל ביטחונית ונתניהו חייב לארוז מייד ולשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה החמורה". 

לדברי גנץ: "מי שאינו מגיב בתוקפנות וכח ומשלם פרוטקשן לחמאס, מתייחס בביטול להתקפות על תושבי הדרום, ומזלזל בהתקפה על תל אביב, מקבל כעת טילים על השרון. 
האם גם עכשיו תנוח דעתו עם הודעת חמאס על טעות? או שיואיל סוף סוף להתרכז בביטחון אזרחי המדינה ולא בעיסוק בענייניו המשפטיים?".

בימין החדש אומרים בתגובה לירי הרקטה לשרון: ״ההרתעה הישראלית קרסה, וצריך לומר ביושר: נתניהו נכשל מול החמאס. שחרורי המחבלים, הפחד מלהרוס בתי מחבלים, ההבלגה מול הטילים לדרום - כל אלה הביאו את חמאס להפסיק לפחד מישראל. נתניהו ראש ממשלה טוב ושר ביטחון כושל, שתחת כהונתו מינה לשרי ביטחון את ברק, בוגי וליברמן ואת עצמו - וכולם נכשלו. הגיע הזמן למנות את בנט לשר הביטחון כדי לנצח את חמאס״.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח״כ אביגדור ליברמן, בעקבות הירי מעזה לעבר השרון: ״הכתובת הייתה על הקיר. כל בר דעת הבין שאנחנו עומדים בפני הסלמה חמורה עם החמאס. עוד אתמול בבוקר הוצאתי מכתב בהול ליו״ר ועדת חוץ וביטחון בדרישה לכנס את הוועדה לישיבת חירום. אי אפשר לתעתע יותר באזרחי ישראל ולספר שגם הטיל הזה שוגר בטעות. אי אפשר להבליג על המהומות האלימות והקשות שהתרחשו במהלך סופ״ש ואי אפשר להבליג על פציעתו של קצין שב״ס על ידי אסירי חמאס. המדיניות התבוסתנית של הממשלה המנסה בכסף רב לקנות מעט שקט בדרום לפני הבחירות ולהקריב את ביטחונם של אזרחי ישראל אחרי הבחירות- זו פשיטת רגל מוסרית וביטחונית. אני קורא לממשלה להודיע על עצירה מיידית של תשלומי הפרוטקשיין, ביטול  כל המחוות שנעשו והפסקת כל המגעים עם ארגון הטרור. כשהתפטרתי מתפקיד שר הבטחון, הזהרתי מפני המדיניות השגויה שאימץ הקבינט ועל אובדן ההרתעה הישראלית. הגיע הזמן לאמץ מדיניות אחרת, זו שהצעתי מלכתחילה.״

חזון סמי רפורמי? סמוטריץ ובנט

מתקפה מכל הכיוונים. סמוטריץ' ובנטצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הבוקר בטוויטר: "אני קורא לראש הממשלה להמשיך בשליחותו המדינית החשובה בארה"ב ובשום אופן לא לבטל אותה ולשוב ארצה, אלא אם הוא מחליט סוף סוף לכסח לחמאס את הצורה בלי מעצורים. לכנס התייעצות דמה ביטחונית ואז להורות לצה"ל לתקוף כמה דיונות חול (של חמאס!) אפשר גם בשלט רחוק..."

איחוד מפלגות הימין בעקבות הירי הבוקר על השרון: ״תושבי השרון וגוש דן קיבלו בשבועיים האחרונים טעימה קטנה ליום שאחרי מימוש תכנית המאה של טראמפ והבאת קו הגבול מרחק יריקה מביתם. הגיע הזמן להפסיק עם התרוצים ותשלומי הפרוטקשן. לא מדובר בטעות וגם לא בפגיעת ברק. רק תגובה לא מידתית ומעבר ממגננה להכרעה תחזיר למדינת לישראל את הבטחון והכבוד הלאומי.״

ח"כ מוטי יוגב, מספר 3 ברשימת איחוד מפלגות הימין וחבר ועדת החוץ והביטחון: "לא חקירות, לא צוללות, ואפילו לא תכנית המאה של טראמפ. למי ששכח, מערכת הבחירות הזו החלה בגלל עזה. כל עוד ננסה להתעלם משגרת הבלונים, ההתפרעויות והמרגמות בעוטף, כך נמצא אותם רודפים אותנו והופכים את כל ישראל לעוטף עזה. רגע לפני שהשמאל מוציא לדרך התנתקות נוספת, כדאי לבחון היטב את תוצאות ההתנתקות הקודמת".

איתמר בן גביר מועמד איחוד מפלגות הימין אומר הבוקר בתגובה לפגיעה בבית בשרון: על כל ירי של טיל לעבר מדינת ישראל בין אם על השרון בין אם על הדרום, ישראל צריכה להגיב ולקחת חיים של שלושים מחבלים במסגרת סיכול ממוקד". לדבריו של עו"ד בן גביר : "אין כל בעיה משפטית לנקוט בצעד זה ונתניהו חייב להפסיק לשתוק. כושר ההרתעה של המדינה נפגע ותושבי ישראל בסכנה. למה ראש הממשלה מחכה ? שטיל יפול בגן ילדים ???? צריך להגיב בצורה חד משמעית וללמד את החמאס שכל טיל על ישראל יגרור חיסולים של מחבלים "
בן גביר מוסיף כי: " אין לישראל אלטרנטיבה אמיתית מלבד חזרה לעזה. צריך לעשות זאת לאחר שחיל האוויר משטח את הקרקע ומאפשר תנאים סבירים לחזרה, אך היום כולם מבינים שגירוש גוש קטיף לא רק שהיה טעות מוסרית וויתור על ארץ ישראל,  אלא גם מהלך ביטחוני כושל שצריך לתקן"

משה פייגלין, יו״ר מפלגת זהות, בתגובה לירי מעזה אל עבר השרון: "כל הצמרת המדינית-בטחונית: נתניהו, יעלון וגנץ, שהובילה את צה"ל לתבוסה המפוארת בצוק איתן, ולשיתוק נוכח 500 טילים שנורו על באר שבע והדרום, כל הצמרת הזו, המתגוששת עכשיו על הנהגת המדינה -
אחראית לכך שילדי השרון הפכו לבני הערובה של עזה״.