גנץ בעוטף עזה: "אם צריך נחזור לסיכולים ממוקדים"

חברי כחול לבן סיירו בדרום ותקפו את הממשלה על טיפולה בהסלמה מעזה. יעלון: "הזלזול בבלונים והעפיפונים הוביל אותנו להסלמה". אשכנזי: "אזור שלם בן ערובה של חמאס. זה כישלון של מדיניות חלשה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 13/03/19 15:34 ו באדר ב'

גנץ בעוטף עזה: "אם צריך נחזור לסיכולים ממוקדים"
חברי כחול לבן מסיירים בעוטף עזה, צילום: יובל כהן אהרונוב

חברי מפלגת כחול לבן סיירו היום (ד') ברחבי עוטף עזה ואהתייחסו לאיומים השונים מצד חמאס בגזרה שהחלה לאחרונה להתחמם.

יו"ר המפלגה, בני גנץ, אמר כי "ב-3.5 השנים שאחרי צוק איתן היה שקט מוחלט. לא רקטות. לא בלונים. לא עפיפונים. אבל חוץ מקידום המכשול לא נעשה כלום. אנחנו נשנה את המדיניות הנרפית ונפעיל מדיניות קשוחה". 

בנוגע לחיילים והאזרחים המוחזקים בידי ארגון הטרור העזתי הצהיר: "נדרוש את החזרת השבויים והנעדרים. נקדם סיוע לתושבים ברצועה בלי התפשרות על ביטחון. אם יתקפו אותנו נפעיל מדיניות קשוחה ואם צריך נחזור לסיכולים ממוקדים. בחמאס מבינים מה שאמרנו. אני רואה כאן מאחורינו חמאס שאותו צריך לנצח ולא בג"ץ. אבל לא פלא שבממשלה שמאמצת כהניסטים שר חינוך מרשה לעצמו להסית נגד מוסדות המדינה הכי חשובים. בממשלה שלי זה לא יקרה".

מזהירים את חמאס. תוקפים את ממשלת נתניהו

מזהירים את חמאס. תוקפים את ממשלת נתניהוצילום: יובל כהן אהרונוב

סגנו, יאיר לפיד, ציין כי  "לא יכול להיות שהבית של מירי תמנו (שנפגע מירי רקטה בבאר שבע בחודש אוקטובר האחרון, ח"כ) הרוס ושל יחיא סינוואר עדיין עומד. הרתעה משיגים בכוח ורק בכוח. הקבינט שבו שלושתנו ישבנו השיג כך הרתעה לשלוש וחצי שנים - את ההרתעה הזו אנחנו נחזיר".

משה (בוגי) יעלון הוסיף כי "מאיתנו אתם לא שומעים דברי רהב - אנחנו עשינו ואנחנו אלה שנעשה. כשהתחילו להפריח פה בלונים ועפיפוני טרור, הזלזול הזה הוביל אותנו להסלמה". גבי אשכנזי חתם ואמר כי "המציאות כאן בלתי נסבלת. לא יתכן שאזור שלם יהיה בן ערובה של חמאס. זה כישלון של מדיניות חלשה. אנחנו נחליף את זה בפחות דיבורים ויותר מעשים. ובעוצמה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן