גנץ בוועידת איפא"ק: "בכותל המערבי יש מקום לכולם"

יו"ר כחול לבן נאם בוועידה בוושינגטון והביע תמיכה בקיצור ביקור ראש הממשלה בארה"ב. גנץ התייחס גם למתווה הכותל ולאנשי עוצמה יהודית ואמר: "הכותל המערבי יכול להכיל את כולם. אנחנו צריכים לראות שלא יהיו אנשי כהנא שינהלו את המדינה שלנו"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 25/03/19 16:09 יח באדר ב'

גנץ בוועידת איפא"ק: "בכותל המערבי יש מקום לכולם"
יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ בוועידת איפא"ק, צילום: שמוליק עלמני

המועמד לראשות הממשלה ויו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ נאם היום (ב') בוועידת איפא”ק בוושינגטון. גנץ תמך בהחלטה של נתניהו לקצר את שהותו בארה"ב בעקבות המצב הביטחוני בארץ ואמר: "נתניהו עשה נכון שהוא נוסע חזרה לישראל. אני גם אחזור היום, כדי לעמוד ואם צריך להילחם עבור העם שלנו". הרמטכ"ל לשעבר התייחס בפני הקהל היהודי-אמריקאי, אשר נכח בוועידה גם למתווה הכותל ואמר כי בכותל המערבי, יש מקום לכולם.

גנץ התייחס בפתח דבריו לטיל ששוגר הלילה מרצועת עזה ופגע בבית במושב בעמק חפר. "המחשבות שלנו עם המשפחות שנפגעו היום. העם החזק שלנו הותקף שוב, וכל פעם חי תחת על האיום המתמיד. האויבים שלנו חיים מתוך השנאה, האומללות, היא כל מה שהם חיים עבורם. העם שלנו חי בתקווה. מנהיגי חמאס, אני אומר לכם, לא תצליחו לשנות את זה".

נכנס לעובי הקורה. נתניהו

"טוב שקיצר את שהותו" | ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

יו"ר כחול לבן נראה משוחרר יותר מנאומים קודמים. גנץ עזב את דוכן הנואמים והתהלך על הבמה, ללא טלפרומטר ואמר בפני יהודי ארה"ב כי על היהודים בכל רחבי העולם להיות מאוחדים. "אם אנחנו רוצים ביטחון, אנחנו חייבים אחדות, ולאורך ההיסטוריה הדרך היחידה בה ניצחנו היתה כשהיינו מאוחדים. זה היה העבר שלנו, והעתיד שלנו. למדינת ישראל תמיד תהיה אחריות שכל היהודים בטוחים, ואם יש אחד בסכנה, המשימה לא הסתיימה. והיום אני אומר לכם, המשימה לא הסתיימה עדיין".

"ירושלים הייתה ותמיד תהיה בירתה הנצחית של מדינת ישראל. נהר הירדן תמיד יישאר גבול ביטחוני של ישראל. אנחנו תמיד נדאג לעצמנו. לא נבקש מאף אחד להילחם בשבילנו". גנץ התייחס גם לרחבת הכותל המערבי ואמר: "אני יכול להגיד לכם שהכותל המערבי יכול להכיל את כולם. אנחנו צריכים לראות שלא יהיו אנשי כהנא שינהלו את המדינה שלנו. שלא יהיו מנהיגים גזעניים ולא יהיו מנהיגים מושחתים, לא משנה מה. מנהיגי ישראל לא יכולים להוביל את המדינה מאינטרסים אחרים חוץ מטובת המדינה".