גל הירש מאחוריך: אדרי יפרוש מהמירוץ למפכ"ל?

החשד: אדרי ובוחנת הפוליגרף שיתפו פעולה. אדרי: צפוי להודיע על הסרת מועמדותו מהמירוץ. ארדן: לוחץ על אדרי שלא לפרוש. ח"כ עיסאווי פריג': "השופט גולדברג מנע מארדן והממשלה למנות עבריין מועד לתפקיד המפכ"ל"

חדשות כיפה מירב כהן 05/12/18 16:57 כז בכסלו התשעט

גל הירש מאחוריך: אדרי יפרוש מהמירוץ למפכ"ל?
המפכ"ל המיועד, משה (צ'יקו) אדרי. , צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

 סערת מינוי המפכ"ל ממשיכה להסתבך: לאחר שהועדה למינוי בכירים לא המליצה על אדרי למפכ"ל, ודרשה שיעבור בדיקת פוליגרף. אתר וואלה דיווח כי אדרי נפגש עם בוחנת הפוליגרף, ערב מבחן הפוליגרף, כדי לעזור לאדרי לעבור את המבחן. אדרי טוען ששמו הטוב נפגע, וצפוי להודיע על פרישה ממירוץ למפכ"לות. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מפציר בו שלא יפרוש. 

משרד המשפטים בודק חשד לפיו המפכ"ל המיועד, סא"ל אדרי, הסתיר מוועדת גולדברג כי קיים פגישה לילית עם בוחנת הפוליגרף,חווה יודפת, שהוסמכה לבדוק אותו ואף סייעה לו להתכונן. השופט גולדברג, שהתבשר על החשד לשיבוש עבודת הוועדה בידי אדרי ויודפת, אמר כי אם החשד יתאמת, "עניין זה עולה בדרגתו על כל הנושאים האחרים", שבגללם המליצה הוועדה שלא למנות את אדרי למפכ"ל. 

המשרד לביטחון פנים מסר בתגובה: "ניצב בדימוס אדרי להתייעצות באשר ליכולתו הבריאותית לביצוע בדיקת פוליגרף במידה ויידרש לעשות כן, לאור עברו הרפואי", והוסיפו, "בהתייעצות כלל לא בוצעה הכנה לביצוע הפוליגרף וכן, בניגוד מוחלט לתיאור בכתבה, ניצב אדרי לא תאם ולא ביקש דבר מהבודקת" 

אדרי, שבע מהמירוץ הלא פשוט שעובר עליו, צפוי להודיע הערב על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל. אולם, השר לביטחון הפנים לא אומר נואש, עד הרגעים האחרונים מנסה לשכנע את אדי להמשיך בהתמודדות. 

ברקע הדברים, היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי יתקשה להגן על מינוי אדרי למפכ"ל, בשל המלצת וועדת גולדברג שלא להמליץ עליו לתפקיד. 

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) בתגובה הגיב על החשדות: "הולך ונראה כי השופט גולדברג מנע מארדן והממשלה למנות עבריין מועד לתפקיד המפכ"ל. אולי זה טבעי שממשלה שטובעת בשחיתויות תרצה שגם המשטרה תהיה מושחתת, אך זה אסון למדינה"