גילה גמליאל נגד המפלגות הדתיות

גילה גמליאל תקפה את המפלגות החרדיות וקראה לשינוי שיטת הממשל: "אם היתה אפשרות שלא לערבב מפלגות חרדיות ודתיות בתוך מערכת פוליטית אז ודאי"

חדשות כיפה מירב כהן 28/08/18 16:48 יז באלול התשעח

גילה גמליאל נגד המפלגות הדתיות
השרה גילה גמליאל, צילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי, מותרת בשימוש

גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי, התראיינה הבוקר (ג') לגלי צה"ל וטענה כי היה עדיף שלא יהיו מפלגות דתיות או חרדיות בפוליטיקה הישראלית.  

גמליאל נשאלה על חוסר השוויון המגדרי שמתקיים במפלגות החרדיות,החברות בממשלה, בהן אין ייצוג נשי ברשימה לכנסת: "אני בעד הפרדת דת ומדינה", אמרה והוסיפה כי היא "חושבת שאם היתה אפשרות שלא לערבב מפלגות חרדיות ודתיות בתוך מערכת פוליטית אז ודאי - כי פוליטיקה היא עניין של פשרות ודת היא עניין חד-משמעי".

השרה גמליאל קראה לשינוי שיטת הממשל. "לפעמים יש מחדלים שקבוצה מאוד קטנה בהקשר של הפרלמנט יכולה לבוא ולהשפיע על מדיניות שלמה שרוב חברי הכנסת לא מסכימים לה", הסבירה. "צריכה להיות התעוררות ציבורית על מנת לדרוש את זה כדי שלחברה שלנו תהיה גם את היציבות השלטונית גם את היכולת לשלוט לפי הרוב. עם כבוד, כמובן, לכל המיעוטים שנמצאים בחברה שלנו".

המפלגות החרדיות נמנעות מלהכניס נשים חרדיות לכנסת בטענה שהנשים עצמן אינן רוצות להיבחר לכנסת. אולם בבחירות ב-2015 התמודדה מפלדה חרדית נשית "בזכותן" שטענה שהן לא מורשות להיכנס לרשימת המפלגות הגבריות החרדיות.