גידול של כעשרת אלפים תלמידים בחמ"ד

מוסדות החמ"ד קולטים 335,000 תלמידים בשנה"ל תשע"ט. הדמויות השנתיות שילוו את החמ"ד יהיו הרב משה צבי נריה ורעייתו רחל. יו"ר החמ"ד אברהם ליפשיץ: "ממשיכים לחזק את חזון החמד ולעמוד ביעדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/18 12:39 כב באלול התשעח

גידול של כעשרת אלפים תלמידים בחמ"ד
פותחים שנה בחמ"ד, צילום: יח"צ חמ"ד

335,000 תלמידים יחלו הבוקר (א') את לימודיהם במוסדות החמ"ד השונים ברחבי הארץ הכוללים גני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ומוסדות על יסודיים. השנה, יצטרפו שש מכינות טכנולוגיות חדשות, שיאגדו בתוכם את כיתות י"ג ו-י"ד המיועדות לבוגרי החמ"ד המעוניינים להשתלב במקצועות טכנולוגיים בצבא.

נתוני הלומדים לשנת תשע"ט בחמ"ד מראים כי ב-3,100 גני הילדים ילמדו כ-87,000 ילדים, ב-570 בתי הספר היסודיים ילמדו כ-150,000 תלמידים. במוסדות העל יסודיים של החמ"ד ילמדו כ- 104,000 תלמידים, ובמוסדות החינוך המיוחד ילמדו כ-5,000 תלמידים.

בחמש השנים האחרונות חל גידול של כ-3% בכל שנה. בשנת תשע"ח התחילו את שנה"ל כ-  326,156 תלמידים, ובשנת תשע"ז התחילו כ-317,739 תלמידים בחמ"ד, הנתונים מצביעים על גידול של כ-10,000 תלמידים בשנה, בהתאמה לגידול האוכלוסייה בארץ.

כבכל שנה, החמ"ד מאדיר דמות משמעותית אחרת מהיסטוריית העם היהודי, ומנגיש לתלמידים את ערכי הדמות בהתאם לנלמד. הדמויות השנתיות שילוו בשנת תשע"ט את החמ"ד יהיו הרב משה צביה נריה ואשתו הרבנית רחל נריה ע"ה.

בישיבת סיכום שנערכה השבוע במשרד החינוך לצד מנכ"ל משרד החינוך, מר שמואל אבואב, חשף החמ"ד נתונים לגבי פעילות התלמידים במהלך חופשת הקיץ. אבואב הביע את התרשמותו לגבי נתוני הכניסות באתר "רצים למשנה" שגרף עד כה כ-600,000 כניסות. יוזמה זו פועלת בשיתוף בין החמ"ד לבין 'סולמות' בראשות הרב יוסף צבי רימון. וכן הצלחת המיזם קש"ת- "קיץ של תורה", בשיתוף האגף לתרבות יהודית, שבזכותו למדו תורה כ-12,000 תלמידים.

כחלק מפרויקט 'חמ"ד של תורה' הוחלט לאור ההצלחה הגדולה של לימוד הרמב"ם היומי במוסדות העל יסודיים, להחיל את הפרויקט גם במוסדות היסודיים. הלימוד יכיל קומיקסים, חידות ואתגרים ויותאם לתלמידי בתי הספר היסודיים. לימוד זה מהווה מקור לצמיחה רוחנית עבור כלל תלמידי בית הספר כפי שהעידו מנהלים רבים. עוד מהנעשה בחמ"ד: כחלק מהחשיבות שרואים בשימור וחיזוק הקשר בין המורים לבוגרים, בשבוע הקרוב יישלחו כ-20,000 מסרונים אישיים במסגרת פרויקט "חמ"ד לתמיד".

 

צפו בברכת יו"ר החמ"ד אברהם ליפשיץ לשנת הלימודים החדשה:

 

אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החמ"ד ביקש לברך ולחזק את צוותי החינוך ואמר "עם פרוס עלינו שנת לימודים חדשה, אני מברך את תלמידי, מורי והורי החמ"ד בברכת הצלחה. אנו ממשיכים לחזק את חזון החמד ולעמוד ביעדים. השנה נשתדל לפרוץ בתחומים שונים ולהעצים את מרכזי הלמידה, נחזק את העבודה מול המחנכים בתכנית תלת שנתית שתוקדש לטובת העניין. וכמובן נמשיך לחזק מצויינות לימודית ופדגוגית"  

עוד בתוך כך, יצויין כי ברשימה שפורסמה בשבוע שעבר על ידי משרד החינוך, נכתב כי מתוך 292 בתי ספר שהצטיינו, 80 (27%) הם בתי ספר של החמ"ד. מדובר בנתון חסר תקדים שכן מדובר בפי אחד וחצי מיחסם בתוך כלל מוסדות החינוך (המהווים 18% בלבד מכלל המוסדות בארץ). הרשימה מחולקת לארבע דרגות של הצטיינות שתתבטא בתגמול שיקבלו בית הספר וצוות המורים, והוא נקבע לפי ההצלחה החינוכית, הערכית והלימודית על פי המדדים שנקבעו על ידי משרד החינוך. ראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ הגיב לרשימה בהתרגשות ואמר "מנהל החינוך הדתי גאה ב-80 המוסדות המצטיינים על עשייתם החינוכית בזכות העמקה והשקעה" ליפשיץ הדגיש כי "מנהלי מוסדות וצוותי החינוך נותנים מעצמם לכל אורך השנה ורואים בתלמידים בנים בהתאם למטרת העל המנחה את החמ"ד- "בית חינוך כמשפחה".