"גיבור כארי". אלפים ליוו את הנרצח למנוחות

אלפים ליוו למנוחות את ארי פולד, שנרצח בפיגוע בצומת גוש עציון אמש. אביו: ""ציון בוכה וארץ ישראל בוכה. הוא היה גיבור של כולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/18 08:26 ח בתשרי התשעט

"גיבור כארי". אלפים ליוו את הנרצח למנוחות
ילדיו של פולד בהלווייה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

אלפי בני אדם ליוו הלילה (שני) למנוחות את ארי פולד הי"ד, שנרצח על ידי מחבל בצומת גוש עציון. פולד הובא למנוחות בבית העלמין בכפר עציון.

האלמנה מרים פולד: "אני לא ידועת איך להמשיך בלעדייך, נולדנו בהפרש של 24 שעות. לא ידענו שככה זה ייגמר. נלחמת עבור מה שאתה מאמין בו. אני מבטיחה לשמור על הילדים. תפקידך לשמור עלינו מלמעלה. תודה לך על השנים היפות ועל כל הילדים המדהימים שנתת לי. אני אוהבת אותך, אוהבת אותך, אוהבת אותך". הבת תמר סיפרה: "אמרתי שזה לא אבא שלי כי המחבל רק נוטרל". היא הוסיפה: "אבא תמיד אמר לי שאם החיים קלים - אז משהו לא נכון". הבן יקיר הוסיף: "אבא היה לוחם וככזה הוא מת".

אביו של ארי, יונה, ספד לו: "ציון בוכה וארץ ישראל בוכה. ארי השפיע על אלפים בכל רחבי העולם. הבן שלי אמר לי שהיה מקבל אלפי מכתבים מכל העולם. גם מסעודיה. הוא היה גיבור של כולם. בננו נלקח מאיתנו בהפתעה. היה לו הכוח והתשוקה באהבה למשפחתו ולארץ ישראל. הוא היה גיבור של כולם. היית גאה בילדים שלך. היית מאוד מחויב לילדך".

אלמנתו ובתו של פולד

אלמנתו ובתו של פולדצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

האב סיפר על הפעילות של בנו ברשתות החברתיות: "לפעמים הייתי מתעורר ב-3:00 לפנות בוקר והייתי רואה אותך מגן על ארץ ישראל בכל העולם". עוד סיפר: "הוא הבין מדוע הוא נלחם עבור ארץ ישראל. סבתא של ארי היא ניצולת שואה. האב סיפר על שירותו הצבאי של בנו: "הוא היה בצנחנים מגיסט ולחם במלחמת לבנון השנייה. הוא הלך למילואים בכל פעם שנקרא ואמא תמיד אמרה לו מתי 'תפסיק' והוא עונה 'עד נשמתי האחרונה'.

"אנשים ביקשו בצבא להיות איתו, כך גם בכיתת הכוננות באפרת. הוא היה מחויב לארץ ישראל. הוא הלך לסין ודיבר על ישראל. בעוד כמה חודשים הוא היה אמור לנסוע לארצות הברית לדבר על ישראל. הוא הלך לישיבות ולמכינות".

אביו של ארי אמר עוד: "הבן שלי מסר את נפשו על קידוש ה' וקדושת הארץ. אם היית שואל אותו זו הייתה הדרך שבה היה רוצה למות. הייתה לו תשוקה לתורה. אם לא היה נלחם על ארץ ישראל בתקשורת, היית מוצא אותו עם ספר. מהרגע שהיה צעיר היה נשאר עד 2:00 בלילה והיה מעביר שיעורים לתלמידים אחרים ותמיד המשיך ללמוד. הוא היה גיבור כארי".

אלפים ליוו את פולד למנוחות

אלפים ליוו את פולד למנוחותצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

אחיו של ארי, משה, ספד: "כל כל הרבה אנשים הגיעו לפה כדי לתת לו כבוד אחרון. אם יש מילה אחת לתאר את אחי זה גיבור, פשוט גיבור". האח סיפר על גבורתו של ארי: "מי יכול להתמודד מול מחבל, להוציא אקדח, לקפוץ מעל גדר ולירות במחבל כדי שלא יפגע באחרים. ארי אני כל כך מצטער שלא אמרתי לך על גדלותך. אתה ענק אמיתי".

האח דני ספד גם הוא: "ארי אתה לוחם. אדם בעל כוח מיוחד. אני זוכר שהיית מאמן קראטה והיינו צוחקים. איזון זה משהו שמאפיין את אחי. הוא היה מאגיסט ויחד עם זאת עדין עם מגע של קטיפה כלפי ילדים. ארי, לימדת את ילדייך תפילה, תורה ויושר". האח איתן הוסיף; "אני מעריץ גדול שלך. סוג של דוד המלך. אף אחד בעולם לא יכל לך, איש חזק, בריא. אח יקר לי מכל".

בני משפחת הנרצח מלווים אותו בדרכו האחרונה

בני משפחת הנרצח מלווים אותו בדרכו האחרונהצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון