גוש עציון בדרך לסיבוב שני

משה סוויל וראש המועצה שלמה נאמן העפילו לסיבוב השני בבחירות בגוש עציון, שיילך לבחירות בפעם השלישית תוך פחות משנתיים. ירון רוזנטל שהפסיד: "למרות האכזבה, אני לא מצטער על המסע. למדתי הרבה מאוד."

חדשות כיפה יהונתן קליין 31/10/18 13:35 כב בחשון התשעט

גוש עציון בדרך לסיבוב שני
הולכים לסיבוב שני. משה סוויל (מימין) ושלמה נאמן, ראש המועצה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

משלושה יוצאים שניים, ומשניים ייצא אחד. הבחירות למועצה האזורית גוש עציון הסתיימו בתוצאה צמודה במיוחד, כאשר משה סוויל הגיע למקום הראשון עם 34.4 אחוזים מקולות המצביעים, וראש המועצה המכהן, שלמה נאמן, עם 34.3 אחוזים, 17 קולות הבדל (לפני ספירת קולות המעטפות הכפולות, חיילים, שוטרים וכו'). אחריהם הגיע מנהל בית ספר שדה כפר עציון, ירון רוזנטל, עם 31.3 אחוזים, כ-250 קולות פחות. כל זה אומר, כמובן, שהבחירות בגוש עציון יילכו לסיבוב שני בין שלמה נאמן לסגנו, משה סוויל.

ראש המועצה, שלמה נאמן, כתב בהודעה לתושבים: "שלום לכם אחיי ורעיי תושבי גוש עציון. אני מתאר לעצמי שהדבר אחרון שרציתם לגלות היום הוא שבעוד שבועיים שוב יש לכם בחירות :) אבל אלו הם כללי המשחק – ואנו מכבדים אותם כמובן. הצלחנו להוביל בעוז ובענווה מהלך בחירות מכובד מאוד, עד לתוצאה המרשימה ביותר".
עוד הוסיף נאמן: "אני מודה לקדוש ברוך הוא על כך שנתן לי כוח ותבונה עד כה. אני מודה לאשתי ולמשפחתי על העמידה האיתנה בכל "ייסוריי הקמפיין" והמאמץ הכמעט בלתי אנושי, הכרוך בו, מבחינה משפחתית. אני מודה לשכניי וחבריי הקרובים על המסירות והתגייסות אין קץ. אני מודה למטה נאמנים שהיה נאמן לגוש כל הדרך ופעל בצורה מעוררת כבוד. אני מודה לכם כל אנשי גוש עציון שהגעתם לקלפיות לתת את קולכם להנהגת הגוש, איש בדרכו ובאמונתו.
אני מודה לירון ולמשה על ההתמודדות המרשימה, ובלי קשר לתוצאה הסופית, על הנכונות להיכנס למלאכת עבודת קודש של שירות הציבור למען הכלל כאן בגוש.
יחד נמשיך במירוץ מכובד וענייני כדרכינו וערכינו – ערכי הגוש ובעוד שבועיים בע"ה נזכה לקבל מכם מנדט להוביל את גוש עציון בנאמנות בחמש שנים הבאות." סיים נאמן.

משה סוויל

משה סווילצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

משה סוויל מסר הבוקר (ד') הודעה בה נאמר בית היתר: "הלב מוצף הבוקר בהתרגשות ותודה לאלוהים ואדם, שהביאנו אל ההישג הגדול של הבחירות הללו. זה הישג של מספרים ואחוזים אבל בעיקר הישג של אנשים טובים ונפלאים ושל אמונה בדרך חדשה עבור גוש עציון. הלב בהתרגשות והראש כבר קודח את המסע שעוד לפנינו. המסע אל אתגר הנצחון עוד שבועיים, בסיבוב השני של הבחירות, שיהיה הפתח לדרך חדשה בהנהגת המועצה". כתב סוויל.

בהמשך, פנה סוויל לירון רוזנטל וקרא לו ולאנשיו לחבור אליו לקראת הסיבוב השני. "גוש עציון התברכה באנשים טובים והבחירות האלה מוציאות אותם אל אור הזרקורים", כתב. "ירון רוזנטל הוא אדם יקר ואוהב גדול של גוש עציון. כולנו חייבים לו הרבה על תרומתו לאורך השנים ואני בטוח שעוד נעשה דברים נוספים וגדולים לטובת הגוש.
אי אפשר להשאר אדיש אל הרוח הגדולה של האנשים הנפלאים שהתקבצו סביבו בקמפיין, הפנים היפות של גוש עציון, אנשים ישרי לב ודרך שיש לי אהבה כללית אליהם ואל מה שהם מייצגים ואהבה אישית לחלק מהם הקרובים אלי. ההתמודדות והרגעים המאתגרים שהיו בתוכה, לא החסירו לרגע מההערכה והאהבה הזאת.
אני קורא להם, להמשיך את המסע לחידוש גוש עציון וקידום השינויים שמחכים למימוש והגשמה ולהצטרף אלינו בדרך לשם, בבחירות בעוד שבועיים".

ירון רוזנטל. לא מתחרט

ירון רוזנטל. לא מתחרטצילום: מתוך הקמפיין של ירון רוזנטל

מנהל בי"ס שדה כפר עציון, ירון רוזנטל, שהגיע אחרון במירוץ, הודה לתומכיו בהודעה שפרסם, וכתב כי הוא לא מצטער על ההתמודדות, למרות האכזבה מהתוצאה הצמודה. "יצאנו לדרך לפני מספר חודשים למסע על הנהגת גוש עציון" כתב רוזנטל, "בתקציב נמוך מאוד, בלי להיות מחויבים לאיש, ובעזרת רוח התנדבות יוצאת דופן של רבים מאנשי גוש עציון, מול ראש מועצה מכהן ומול מועמד שהיה סגן במשך 5 שנים והכיר היטב את המנגנון ומוקדי הכוח.
אז לא היה לנו כסף ומנגנון, אבל הייתה לנו רוח גדולה, אמונה אמיתית שאפשר להפוך את הגוש לחוד החנית של העשייה הציונית בעת הזאת, ובעיקר היו לנו שותפים לדרך שהם הבנים היפים ביותר של הארץ הזאת".

רוזנטל מדגיש כי "הקפדנו לאורך כל הדרך לא להבטיח דבר לאף אדם או יישוב תמורת תמיכה, לא לעשות שום מעשה שיהיה קשה לנו להסתכל במראה בסוף היום, ולהגיד רק את האמת, גם אם היא לא נעימה ולא עוזרת להרוויח קולות.
אין לי ספק שהאיכות האנושית של אנשי גוש עציון, היא יוצאת דופן, ולכן סברנו שהפוטנציאל של גוש עציון, הוא עצום ובלתי ממומש.
למרות האכזבה מהתוצאה הצמודה (הפסד ב-2-3%), אני לא מצטער על המסע, מאחר ולמדתי הרבה מאוד על חברות אמת, על דבקות בערכים, ועל אהבה גדולה לגוש עציון", סיים רוזנטל.