גורמים בבית היהודי על מתקפת ענתבי: "נכון היה לבצע בדיקת גוגל פשוטה"

בסביבתה של יו"ר הסיעה לא הבינו מדוע סגנית ראש עיריית ירושלים תקפה אותה ואת המפלגה על הצעת החוק של הליכוד, "החוק לשינויים מוניציפאליים בירושלים הוא יוזמה של השר זאב אלקין מהליכוד. ישנו חוק אחר שאותו מקדמת ח"כ שולי מועלם רפאלי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/17 15:27 א בכסלו התשעח

גורמים בבית היהודי על מתקפת ענתבי: "נכון היה לבצע בדיקת גוגל פשוטה"
בנט וחברי הבית היהודי, צילום: דוברות הבית היהודי

בסביבבתה של ח"כ שולי מועלם-רפאלי לא אהבו את דברי הביקורת של סגנית ראש עיריית ירושלים יעל ענתבי, שייחסה לה את חוק ירושלים, וביקשו מממנה לברר את העובדות לפני שהיא תוקפת.

"החוק לשינויים מוניציפאליים בירושלים הוא יוזמה של השר זאב אלקין מהליכוד", הבהירו בסביבתה של יו"ר סיעת הבית היהודי ל'כיפה' והוסיפו כי "ישנו חוק אחר שאותו מקדמת יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי".

לדבריהם, מטרת החוק היא "לשמור על ירושלים מפני מהלכים מדיניים על ידי רוב של 80 חברי כנסת". לסיום הם עקצו את סגנית ראש העיר ואמרו כי לפני ששמה של מועלם שורבב למאמרה עליה היה לערוך בדיקה מקדימה, "נכון היה לבצע בדיקת גוגל פשוטה ולקרוא מהו החוק אותו היא מקדמת".

מוקדם יותר תקפה ענתבי את הניסיונות לקדם את חוק ירושלים על ידי הבית היהודי והליכוד וטענה בין היתר כי חוק זה "יגרום לנזק בלתי הפיך לירושלים ולמדרון חלקלק שיכול להביא לבסוף לחלוקה ריבונית של העיר". בהמשך היא כתב כי היא "מציעה למציעי החוק לרדת אל השטח ולבוא לבקר באזור. ואם קשה להם, לפחות להביט במפה; שועאפט שמעבר לגדר מנתקת את פסגת זאב ונווה יעקב מהגבעה הצרפתית!".

במאמר שכתבה ענתבי היא ציינה לחיוב את ח"כ יהודה גליק מהליכוד שכמוה מתנגד להצעת חוק יסוד ירושלים. בדיון שהתקיים בוועדת החוקה בכנסת לפני כשבועיים הוא אמר: "אני לא מבין איך מפלגת הבית היהודי מכניסה לחוק אופציה להוריד חלקים מירושלים. אנחנו רוצים להרחיב את ירושלים! אמרו פה: 'לא חלמנו על כפר עקב ועל שועפאת' על בית וגן ורחביה חלמנו?? וודאי שחלמנו, חלמנו על ירושלים עד דמשק! חלמנו שירושלים הולכת ומתרחבת! לא חלמנו על ירושלים שמצטמצמת! לא חלמנו על זה שסיעת הבית היהודי מביאה חוק כדי לאפשר להתפטר מחלקים מירושלים! אני לא מבין את הדבר הזה!".

בהמשך הוא הדגיש: "אני בידי נשבעתי: אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, לעולם לא אצביע בעד חלוקה של ירושלים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן