גורם בכיר בעיריית ירושלים: השר דרעי החליט על סגירת בי"ס הממ"ד בנווה יעקב

המאבק של הגרעין התורני והסיעות השונות בעיריית ירושלים, נגד ההסכם של ברקת והנציגים החרדים עומד על סף מפלה. שר הפנים החליט לקבל את המתווה שמוביל ראש העיר ושעתיד לסגור את בית הספר הדתי לאומי היחידי בשכונה. לשכת דרעי: "לא הוצג ע"י הרשות כי קיים מאבק כלשהו בעניין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/08/17 15:15 כב באב התשעז

גורם בכיר בעיריית ירושלים: השר דרעי החליט על סגירת בי"ס הממ"ד בנווה יעקב
אריה דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הפנים אריה דרעי החליט שבית הספר ברנדט בשכונת נווה יעקב בירושלים ייסגר לטובת מוסד חינוך חרדי, כך נודע ל'כיפה' מפי גורם בכיר בעיריית ירושלים.

בנווה יעקב, שכונה המורכבת בעיקר מתושבים חרדים, חיים במסגרת גרעין תורני קהילה דתית לאומית קטנה לה יש בית ספר אחד המשמש את ילדיה.

במסגרת הסכם בין ראש העיר ניר ברקת לנציגי הסיעות החרדיות, הוחלט כי המקום ייסגר ויעבור לידיים חרדיות ובית הספר הקיים יעבור למקום סמוך, מה שעורר את זעמם של תושבי הגרעין וחלק נציגי הסיעות האחרות בעיר.

יו"ר סיעת התעוררות וסגן ראש העיר, עופר ברקוביץ' אמר: "אנחנו מתנגדים לפגיעה הקשה בציונות הדתית ובציבור הכללי, בנווה יעקב ובשכונות נוספות. כעת מתברר בבית המשפט שהעירייה לא פעלה כראוי בהקצאת בית הספר ברנדט. הדברים נעשו בצורה לא גלויה, וללא תיאום עם ההורים, שחלקם עברו לירושלים תחת התחייבות שלטונית בעניין בית הספר ברנדט".

מעדיף את הציבור החרדי? ברקת

מעדיף את הציבור החרדי? ברקתצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נציגי המאבק בשם הגרעין התורני, ישראל אלישביץ ומימי דורון, עתרו בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בעיר נגד החלטת העירייה. בית המשפט בתגובה הוציא צו ביניים מותנה והעביר את ההחלטה לידיהם של שר הפנים אריה דרעי ושר החינוך נפתלי בנט.

כעת מתברר שהשר דרעי הכריע בסוגיה והחליט לקבל את המתווה אותו מוביל ברקת. משמעות הדcר היא שלמרות המחאות, הורי הגרעין התורני בשכונה ייאלצו לשלוח את ילדיהם למוסד אחר שאמור להיפתח על ידי העירייה.

מלשכתו של השר דרעי לא אישרו את הידיעה על כך שהוא הכריע בנושא, אך אמרו כי "מנכ"ל עירית ירושלים פנה למנכ"ל משרד הפנים לטובת אישור הקצאה בנוהל מהיר לפי סעיף 11 לחוק".

לדבריהם, "לא הוצג ע"י הרשות כי קיים מאבק כלשהו בעניין. מכל מקום הסמכות לאשר או לא הינה של מנכ"ל המשרד שבוחן את התקיימות התנאים המופיעים בסעיף החוק בלבד".

מי שקולו טרם נשמע בפרשה הוא שר החינוך נפתלי בנט. חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג, התייחס להחלטת בית המשפט בשבוע שעבר ואמר כי מדובר במבחן עבור יו"ר הבית היהודי.

"כאב ראש ענק הנחית בית המשפט על ראשו של נפתלי בנט", אמר קינג, "כעת נחכה ונראה האם בנט הוא מנהיג של הציונות הדתית או סתם עוד פוליטיקאי חסר עמוד שדרה".

בנוסף לכך יצאה עצומה שקראה לשר החינוך להתערב בסוגיה ולמנוע את סגירת בית הספר, "בית ספר ממ"ד ברנדט בשכונת נווה יעקב בירושלים צומח ומתפתח בשנים האחרונות בשותפות הגרעין התורני. בביה"ס לומדים דתיים לאומיים, חילוניים, מסורתיים וקבוצה גדולה של יוצאי אתיופיה".

עוד נכתב בעצומה כי מדובר בבית הספר היחידי בשכונה המיועד לציבור הדתי לאומי וכעת מעוניינת העירייה לסגור אותוו להעביר את ייעודו למגזר החרדי, "בית המשפט המחוזי הוציא צו ביניים מותנה נגד העירייה האוסר עליה לקחת את בית הספר ללא אישור שר הפנים .גם חתימת השר בנט כנראה נדרשת. העצומה קוראת לשר בנט לא לאשר את לקיחת בית הספר".