גורם בכיר בחטיבת בנימין מודה: הצבת המיגונית לא תואמה כראוי

על רקע הסערה שעוררה הצבת המיגון בגבעת אסף, הבטיח הקצין הבכיר לתושבים כי "העמדה תרד עוד היום". דובר צה"ל: "מדובר ביחידת מיגון בודדת מעבר לכך לא הוצבו מגיוניות חדשות". בנט: "החלטת מערכת הביטחון היא בושה. ככה לא מנצחים את הטרור"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 20/03/19 14:16 יג באדר ב'

גורם בכיר בחטיבת בנימין מודה: הצבת המיגונית לא תואמה כראוי
פירוק המיגונית, צילום: מועצת ישע

הצבת המיגונית ביום (ד') בטרמפיאדה בגבעת אסף עוררה זעם רב בקרב ראשי הרשויות ביהודה ושומרון וממידע שהגיע לחדשות כיפה, גורם בכיר בחטיבת המרחבית בנימין הצהיר כי היא תוסר במהרה. 

"חברים, מדובר בעמדה ניסיונית למיגון אזרחים מפני ירי מרכב חולף", כתב הקצין הבכיר מהחטיבה בהודעה למתיישבים והוסיף כי "על פניו כוונה ראויה אך התהליך של האפיון וההקמה לא תואם ולא בוצע כראוי ולכן העמדה תרד עוד היום".

הגורם גם הבטיח כי מהלכים דומים בעתיד, בהקשרי ביטחון האזרחים, יבוצעו בשיתוף פעולה בין צה"ל להתיישבות, "החטיבה עוסקת ותמשיך כל העת לעסוק בהתקפה ובסיכול ושיבוש למול כל מוקד טרור וטרור עממי". מדובר צה"ל נמסר לחדשות כיפה כי "מדובר ביחידת מיגון בודדת בצומת אחת בלבד אשר תוסר היום. מעבר לכך לא הוצבו מגיוניות חדשות".

בהמשך נודע כי המיגונית אכן פורדה ויו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני התייחס למהלך ואמר כי "המיגוניות הוצבו ללא תיאום עם ההתיישבות. פנינו לגורמי הצבא והובטח לנו כי הם יוסרו עוד היום. אנו שמחים לראות שבשעה זו כבר פירקו את המיגונית בצומת גבעת אסף".

מי שתקף את ההחלטה על הצבת המיגון החדש הוא יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, שאמר כי "החלטת מערכת הביטחון להכניס את חיילי צה״ל ביהודה ושומרון לבונקרים מבישה, ככה לא מנצחים את הטרור. צריך להרוס בתים ולהרוג מחבלים, ולא להכניס את חיילי צה"ל לבונקרים".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר דברים ברוח דומה והדגיש כי "ככה נראית פשיטת רגל ביטחונית.
אנחנו מעריכים את צה"ל. המפקדים והחיילים משקיעים מאוד אבל נראה שיש מי שחושב רק איך להגן ולא גם איך להתקיף. לא ייתכן שנסתתר מאחורי מיגוניות בתחנות אוטובוס. מה השלב הבא, מיגוניות אישיות לרכבים? מיגוניות אישיות לקונים במרכזי הקניות בגבע בנימין? אני קורא לממשלה לממש את זכותנו כאן באזור, להפעיל אמצעים תקיפים יותר נגד הטרוריסטים, להציב מחסומים ביציאה ובכניסה משטחי A. רק אם נהיה נחושים והתקפיים כמו שהיינו בעבר נצליח למגר את הטרור".

מיגונית במועצה האזורית בנימין

מיגונית במועצה האזורית בנימיןצילום: מנחם בקוש

גם ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, לא אהב את ההחלטה וציין כי "בניית מיגון נוסף ויצירת עוד חומות יזמינו עוד פיגועים ועוד טרור. במקום למגן את עצמנו לדעת צריך לשנות את תפיסת ההפעלה לצד הפעולות הנדרשות לשימור חיי השגרה של תושבי יהודה ושומרון".

לדבריו, "מעמודים עברנו לבטונדטות ומשם לחיילים בכל צומת וכעת אנחנו ניצבים מול בנייה נוספת של חומות. מיגנו את עצמנו לדעת ועתה הגיעה העת לשנות את דפוסי הפעולה של הצבא. ההתמגנות לא הוכיחה את עצמה ונדמה שדווקא עצם העובדה שמיגנו את עצמנו לדעת הביאה להתגברות הטרור. אני מקווה שמקבלי ההחלטות ימצאו דרכים ראויות יותר להתמודד עם האיומים תוך שמירה על שגרת החיים של תושבי יהודה ושומרון".

עודד רביבי

עודד רביביצילום: דוברות המועצה המקומית אפרת

סגן ראש המועצה האזורית שומרון, דוידי בן ציון: ""במדינה נורמלית לא בורחים מפתרון בעיות אלא פותרים אותן. במדינה נורמלית כשרוצח מרגיש שהוא יכול לרצוח יהודי ככל שיחפוץ מחזירים הרתעה ולא מתמגנים. כרוניקה של בריחה והתמגנות הובילה לבריחה של ברק מלבנון וקיבלנו את חיזבאללה על הגבול חופר מנהרות למטולה. כרוניקה של בריחה והתמגנות הובילה לבריחה של שרון מעזה וקיבלנו את חמאס על הגבול חופר מנהרות לשדרות.

"ועכשיו, במקום לגרש את הכפר ממנו יצא המחבל שרצח את גל ואחיעד שולחת ממשלת ישראל את צה"ל להפוך את תחנות האוטובוס האזרחיות למוצב משוריין. הייתי אומר חלם זה כאן ומסיים בחיוך אבל זה לא חלם אלא סדום. בריחה משדרת חולשה, התמגנות מזמינה התקפה. הגיע הזמן לשנות ראש ולהחליף דיסקט. רק יד ברזל וענישה אגרסיבית תמנע הרצח הבא ותחסוך לנו עוד אלמנות ויתומים".