סמוטריץ' ברמיזה על הרב רפי: "פוליטיקאי קטן ואגואיסט"

לאחר שהרב רפי פרץ התנגד לספירה מחודשת של הקולות, כדי לא להוריד מנדטים לבית היהודי, תקף סמוטריץ את הודעתו ואמר: "עוד ארבעה מנדטים לימין חשובים פי אלף מנקמה מטומטמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/19 12:12 ו בניסן התשעט

סמוטריץ' ברמיזה על הרב רפי: "פוליטיקאי קטן ואגואיסט"
סמוטריץ והרב רפי בימים טובים יותר, צילום: ללא

חריקות ראשונות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי והכל בגלל הימין החדש. שקד ובנט מתעקשים על ספירת קולות מחודשת וטוענים כי היו תקלות רבות בועדת הבחירות. במפתיע מי שהצטרף לדרישה הוא דווקא בצלאל סמוטירץ'. לעומתו חברו למפלגה ולהנהגה, הרב רפי פרץ אמר:  "יש לי אמון מלא בשופט חנן מלצר". סמוטריץ' לא נשאר חייב ותקף את הרב רפי: "גוש ימין גדול חשוב יותר מנקמה מטומטמת". 

הרב רפי מבין כי המנדטים שייגעו לימין החדש עם ספירת הקולות מחדש, יגרעו את המנדט החמישי של הבית היהודי, ואת מקומה של עידית סילמן מהכנסת הבאה. בבית היהודי טוענים שהסיבה שסמוטריץ' בעד לספור מחדש את הקולות לטובת הימין החדש זה כדי שלבית היהודי לא יהיה רוב בסיעה. 

לסמוטריץ', בנט ושקד יש רזומה ארוך של עבודה משותפת מהכנסת היוצאת. הרב רפי, פוליטיקאי טרי, מבין שאם הם יכנסו, וסמוטריץ' ידרוש איחוד בין המפלגות הוא יהיה חסר כוח והשפעה מול המיומנות הפוליטית של השלישייה הזו. 

סמוטריץ' צייץ בכעס: "שיהיה ברור: גוש ימין גדול, ובתוכו עוד ארבעה מנדטים לימין האידיאולוגי שישמור יחד איתנו על נתניהו כשתגיע תכנית טראמפ, חשובים פי אלף מנקמה מטומטמת, ואפילו מעוד מנדט שלנו. אני כועס על מה שבנט ושקד עשו, אבל מדינת ישראל יותר חשובה! מי שאומר אחרת הוא פשוט פוליטיקאי קטן ואגואיסט".

גורם נוסף באיחוד הלאומי אמר: "הרב רפי עושה פוליטיקה קטנה ומה שמענין אותו זה נקמה ועוד מנדט. המפסיד היחיד אם יהיו לנו 4 מנדטים ולא 5 זה בן גביר שלא יכנס אז בהפוך על הפוך הרב רפי שלא רוצה את בן גביר עובד בשבילו העיקר לדפוק את בנט. אם ארץ ישראל תלך לעזאזל על הדרך לא איכפת לו".

מפסיד נוסף מספירת הקולות המחודשת הוא איתמר בן גביר, שבמידה ואיחוד מפלגות הימין יקבלו רק 4 מנדטים החוק הנרווגי לא יחול עליו.  בן גביר מגיב לטענות הנשמעות בבית היהודי לפיהן סמוטריץ' מעדיף את כניסתו של בנט כדי למנוע את כניסתו של עו"ד בן גביר עצמו, ואומר כי: "אני בטוח שטובת ארץ ישראל עומדת לנגד עיניו של סמוטריץ', ולכן אני בטוח שלא יתקע לי סכין בגב. הלכנו ביחד, ובזכות החיבור גם הרב רפי וגם בצלאל נמצאים היום בכנסת. החיבור שעשינו הציל את ארץ ישראל ואת מחנה הימין, וגם היום אני שמח על החיבור ויודע שהבאנו לניצחון גדול של  הימין בבחירות".

בן גביר הוסיף: "הלקח מהבחירות האחרונות הוא שמי שלא אמין מאבד את אמון הציבור, ואין לי כל פקפוק ברב רפי ובבצלאל: שניהם אנשים אמינים ואידיאליסטים, שאני בטוח שיעמדו בכל התחייבות. אין לי ספק שבצלאל לא מעדיף שבנט ייכנס כדי למנוע ממני מלהיכנס לכנסת והאמירות נגד בצלאל הן הוצאת שם רע".