גופת פעיל חמאס הוצבה בבית ספר, התלמידים אולצו לנשקה

ביקורת קשה ברצועה על ארגון הטרור, שהציב את גופתו של אחיינו של מנהיג חמאס הנייה, שנהרג בעימותים עם כוחות צה"ל ביום שישי, בבית ספר בעזה. התלמידים בבית הספר נאלצו לנשק את הגופה, וחלקם פרצו בבכי

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/19 15:44 ה באדר א'

גופת פעיל חמאס הוצבה בבית ספר, התלמידים אולצו לנשקה
התפרעויות אלימות ברצועת עזה. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

חמאס ממשיך לנצל בצורה מחרידה את תושבי רצועת עזה. ביום שישי נהרג חסן שלבי בן ה-14, אחיינו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה (אחותו של הנייה היא סבתו של שלבי), בעימותים עם כוחות צה"ל בגבול הרצועה, מכדור שספג בחזהו. יחד עמו נהרג צעיר נוסף בן 18.

אמש (שבת) הציב חמאס את גופתו של שלבי בבית ספר בעזה, מול תלמידי בית הספר, אשר נאלצו לגשת ולנשקה. חלק מהתלמידים פרצו בבכי. כך דווח באתר YNET.

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייהצילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

גורמים פלסטיניים הביעו זעזוע מהסיפור. עמוד פייסבוק המופעל בידי ארגון פתח כתב היום: "כאשר חמאס לוקח את גופת הילד לבית הספר שלו זה אומר שהארגון הזה הגיע לשפל תרבותי, מוסרי ודתי. חמאס סוחר בכל מה שאסור". עיתונאי פלסטיני המתגורר בבריטניה כתב: "הכנסת הגופה לתוך בית הספר היא התנהגות אסורה בעלת השלכות שליליות על נפשם של התלמידים. זה גורם להם זעזוע ואימה, ומהווה הפרה של כבוד האדם ופרטיותו". גורמים פלסטינים נוספים ברצועה הביעו הסתייגות מהמעשה, אך נמנעו מלתת פומבי לביקורת, בשל החשש מפגיעה בהם ובבני משפחותיהם.

משרד החינוך של חמאס טוען בתגובה כי גופת הנער הוכנסה "בכפייה" לבית הספר על ידי משתתפי הלוויה, ללא תיאום או בקשה מראש של מנהל בית הספר. עוד טענו במשרד החינוך בעזה כי בית הספר שאליו הוכנסה הגופה אינו בית הספר שבו למד ההרוג. עוד נטען, מנהל בית הספר ניסה לשכנע שלא להכניס את הגופה למקום, "על מנת שלא להשפיע נפשית על התלמידים".