"גויות, רפורמיות": סערה בתיכון צייטלין

על רקע המתיחות בין מסלולים שונים בבית הספר, נתלו שלטים בגנות תלמידות תכנית צופיה, שנוקטת בקו דתי ליברלי. "לטפל במהירות בהסתה הפרועה", אמרו בארגון נאמני תורה ועבודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/18 17:01 כח באדר התשעח

"גויות, רפורמיות": סערה בתיכון צייטלין
השלטים שנתלו בתיכון צייטלין, צילום: ל.א.

המתח בין הקבוצות השונות בתיכון צייטלין בתל אביב הגיע השבוע לשיא, עם תלייתם של שלטים בשטח בית הספר בהם כונו חלק מהתלמידות "גויות" ו-"רפורמיות", והובעה דרישה לסלקן מהמוסד.
 
בצייטלין פועלים כמה מסלולי לימוד, ובהם גם תכנית "צופיה", שנוסדה בשנת 2014 במשותף על ידי תיכון פלך מירושלים והישיבה לאמנויות ומדעים מתל אביב. התכנית דוגלת בקו דתי ליברלי, שאינו מתיישב עם רוחם של חלק מאנשי המסלולים ה"ותיקים", ונוצרו מתחים בין הצדדים סביב הקו החינוכי של בית הספר.
 
השבוע הגיע המתח לשיא עם תליית השלטים נגד תכנית צופיה. בעקבות המקרה פנו בארגון נאמני תורה ועבודה למשרד החינוך בדרישה לפעול נחרצות נגד "ההסתה הפרועה" כדבריהם. 

"בנות התכנית, המורות ושאר נשות הצוות חיות בתחושת פחד והיעדר מוגנות נוראה. אנו פונים בדרישה לטפל במהירות בהסתה הפרועה ולהגן על תכנית צופיה. כמו כן חשוב מאד בעינינו שגם משרד החינוך  ישמיע קול חינוכי בנושא הסתה פרועה זו", אמרו בארגון.

בעיריית תל אביב אמרו כי הם רואים את המקרה בחומרה רבה, וכי בית הספר טיפל בו באופן מיידי. השלטים הוסרו, והבנות שתלו אותם הושעו ליום אחד והתנצלו על המעשה.

שלט נגד תכנית צופיה בצייטלין

שלט נגד תכנית צופיה בצייטליןצילום: ל.א.