גוגל חסמה סרטון על עשרת הדברות: עלול להכיל תוכן של רצח

גוגל הכניסה לקטגוריה של הגבלת סרטונים המיועדים למבוגרים שני סרטונים עם תוכן אחר: סרטון אחד על עשרת הדברות, והשני על ההיסטוריה של מדינת ישראל. בדיון בסנאט האמריקאי אמרו בגוגל: "אנחנו מאמינים שהסרטון על עשרת הדברות מכיל תכנים של רצח"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 23/07/19 13:41 כ בתמוז התשעט

גוגל חסמה סרטון על עשרת הדברות: עלול להכיל תוכן של רצח
הסרטון של דניס פרגר על עשרת הדברות, צילום: צילום מסך

במהלך דיון בסנאט האמריקאי, הסביר מי שאחראי על קשרי הממשל של גוגל, קרן באהטיה כי הסיבה לכך שיוטיוב (ששייכת לגוגל) מונעת ממי שהדפדפן שלו מוגדר בטוח לילדים, לצפות בסרטון על עשרת הדברות וסרטון על ההיסטוריה של מדינת ישראל, היא מכיוון שהסרטון עלול להכיל תוכן אלים ורצחני.

"אני מאמין שהסרטון על עשרת הדברות מכיל תכנים של רצח", אמר באהטיה והוסיף: "אני מאמין שהסרטון על ההיסטוריה של ישראל יכול להכיל קטעים מתוך מלחמת העולם השניה הכוללים תמונות של נאצים".


צפו בוויכוח בסנאט האמריקאי
 

ההגבלה של יוטיוב נועדה, בדומה לאינטרנט רימון על מנת למנוע מילדים לגשת לתוכן שאינו ראוי. אולם, שני הסרטונים שנכנסו לקטגוריה של יוטיוב השייכים לדף פייסבוק בשם PragerU ואינם מכילים תוכן מיני או תוכן אלים, כפי שניתן לראות בכתבה. 


מזהים תוכן אלים? | הסרטון של פרגר על עשרת הדברות


בעקבות ההגבלה ביקשו ב-PragerU תשובות מגוגל. בדיון שהתקיים בסנאט האמריקאי, אמר קרן באהטיה, מי שכאמור אחראי על קשרי הממשל של גוגל כי "כל התכנים של מר פרגר, ברובם מופצים ביוטיוב. יש לנו אומנם אנשים, או מוסדות כמו כנסיות שרוצים להגביל את הצפייה שלהם ולכן לא תהיה להם גישה לתכנים היותר בוגרים של דניס פרגר. אולי יש בסרטונים תכנים של אלימות, מלחמות או אונס".


מזהים תוכן אלים | הסרטון על ההיסטוריה של מדינת ישראל

חשוב להגיד שמי שעומד בראש PragerU הוא אדם בשם דניס פרגר, פובלציסט, אמריקאי-יהודי, תומך ישראל מוכר. פרגר עצמו ידוע כתומך נחרץ של מדינת ישראל וטוען כי ליבת הסכסוך עם הפלסטינים אינה נובעת מבניית ההתנחלויות, אלא מהסירוב הפלסטיני להכיר במדינת ישראל. בנוסף, פרגר מגנה האשמות כלפי ישראל הטוענות שהיא מדינת אפרטהייד.