גוברת הדרישה להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים

עשרות בני אדם הצטרפו לדרישה להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים. שי גליק מנכ"ל בצלמו אמר לכיפה: "לא יתכן בשום מצב שקייטנות הכלא ימשכו. אנחנו דורשים מהשר ארדן לאמץ את דרישותינו"

חדשות כיפה גלעד כהן 14/08/18 09:38 ג באלול התשעח

גוברת הדרישה להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

ארגון 'בצלמו', ארגון זכויות אדם ברוח יהודית שבראשו עומד שי שמאי גליק דורש להפסיק את "קייטנות הכלא למחבלים" כפי שהוא מכנה זאת. בעצומה שנשלחה לוועדה הבוחנת את החמרת תנאי המחבלים הצטרפו רק היום (ג') 65 אנשים הקוראים לבטל את הלימודים האקדמיים שניתנים היום למחבלים ולצמצם את ביקורי המשפחות שלהם לדוגמה. היום זה יום האחרון לשלוח הערות לוועדה.

בהודעות נכתב נוסחים כגון: "נשמח מאוד שכל הדברים האלה יבוטלו, הכנת אוכל לאסירים לבד, ביטול לימודים אקדמיים, ביטול צפייה בטלוויזיה וכבלים, צמצום ביקורים למינימום, מניעת מיזוג וחימום בתאים, מניעת מסיבות וכנסים, חלוקה לתאים לפי צרכי השב"ס, צמצום הקנטינה למינימום".

העצומה מתבססת על הטענה כי הטרור הוא האויב מספר אחד של ישראל והעולם וכי מאבק בטרור חייב להיות נחוש וללא פשרות. הדרך היחידה, לטענת גליק להתמודד עם הטרור הנה חיסול והרתעה, תוך ענישה כבדה במיוחד מעבר לכל היבט.  גליק אומר כי "לא יעלה על הדעת כי המחוקק ובתי המשפט יחמירו בענישתם של מחבלים, אולם לאחר מכן, אותם טרוריסטים יזכו לתנאים מופלגים בכלא הישראלי. על מנת לייצר פחד ורתיעה מלבצע פיגועים ,יש צורך בידיעה ברורה - כל טרוריסט שייתפס ויכלא ישלם על מחיר מעשיו בכלא תוך צמצום מקסימלי של תנאיו".

שי גליק מנכ"ל בצלמו אמר לכיפה, "אנחנו מקווים מאוד שפניות עשרות האזרחים ופנייתנו יפלו על אוזניים קשובות. לא יתכן בשום מצב שקייטנות הכלא ימשכו. אנחנו דורשים מהשר ארדן ומהוועדה לאמץ את דרישותינו. ולמנוע כל דבר שאינו כלול באמנת גנבה לאסירים ביטחוניים".

העתקים של המכתב נשלחו לנציב השב"ס, ללשכת היועמ"ש לממשלה, לפורום משפחות בחיים משפחות שכולות, לפורום נכי צה"ל למען בטחון ישראל, ולשר לביטחון פנים גלעד ארדן.