גוברות ההערכות שהאירוויזיון לא יתקיים בישראל

האירוויזיון לא יתקיים בישראל? ח"כ דוד ביטן: "אי אפשר לתת לתאגיד את ההלוואה הנדרשת". יו"ר התאגיד גיל עומר: "אם עד מחר לא תהיה ערבות התחרות לא תהיה בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/18 09:09 ב באלול התשעח

גוברות ההערכות שהאירוויזיון לא יתקיים בישראל
נטע ברזילי. בשנה הבאה בירושלים?, צילום: צילום מסך מפייסבוק

ח"כ דוד ביטן מהליכוד אמר הבוקר (ב') כי להערכתו אירוויזיון 2019, אותו אמורה ישראל לארח לאחר זכייתה של נטע ברזילי בתחרות האחרונה, לא יתקיים בישראל. בראיון לגלי צה"ל הפנה ביטן אצבע מאשימה בנושא אל תאגיד השידור הציבורי, המסרב לקבל הלוואה מהממשלה. "זה נראה כאילו זה הולך למקום לא טוב", אמר ביטן.

"הם לא מוכנים לקחת הלוואה, הם לא מוכנים לקחת ערבות", אמר ביטן על תאגיד השידור. "לתאגיד יש תקציב קבוע בחוק, כדי שהממשלה לא תוכל לשנות אותו. ולכן זו בעיה מפני שהם לא מוכנים לקחת הלוואה. אבל גם לתקן את החוק עכשיו בתקופת הפגרה, תוך חודשיים-שלושה, זה בעיה".

יו"ר מועצת התאגיד גיל עומר אמר התראיין גם הוא לגלצ ואמר: "הבעיה זה לא ה-12 מיליון יורו, שזה ערבות שהתאגיד צריך להעמיד לרשות איגוד השידור האירופי. זו מחויבות וזה דבר שצריכים, אם קורה חלילה משהו שיגרום לתחרות לא להיות בארץ הכספים יחולטו". 

"אין בעיה להביא את הכסף, אבל אם התחרות תבוטל, אם נגיד המדינה לא תיתן היתרים לעבודה בשבת, המשמעות היא שזה לא בגלל התאגיד. כל מחדל שקשור בנו, ניקח אחריות", הוסיף עומר. "אם התחרות תבוטל בגלל הממשלה או בגלל נניח מלחמה או כוח עליון אנו לא יכולים לשאת באחריות. התחרות תעלה 150 מיליון שקל, זה סכום אדיר".