גדעון סער: "מערת המכפלה שטח כבוש? עוד החלטה הזויה של אונסק"ו"

אונסק"ו החליט אמש (ד') כי מערת המכפלה וקבר רחל נמצאים ב"שטח כבוש". שר הפנים לשעבר גדעון סער: "מדובר בעוד החלאה הזויה. יש להנגיש את המבנה"

חדשות כיפה גלעד כהן 11/10/18 12:09 ב בחשון התשעט

גדעון סער: "מערת המכפלה שטח כבוש? עוד החלטה הזויה של אונסק"ו"
גדעון סער, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

הוועד המנהל של אונסק"ו, ארגון התרבות והמורשת של האו"ם, אימץ אתמול (ד') את סדר היום לפיו מערכת המכפלה וקבר רחל נמצאים ב"שטח כבוש" ישראלי. אמנם ההצבעה על ההחלטות בסדר היום לא התקיימה ונדחתה לאפריל, אך הרעיונות עדיין על השולחן של הארגון שהחליט לא להסיר אותן מסדר היום או לפסול אותן.

מערת המכפלה

מערת המכפלהצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

שר הפנים לשעבר גדעון סער התייחס הבוקר (ה') להחלטה של אונסק"ו ואמר כי מדובר בעוד החלטה הזויה של אונסקו לפיה מערת המכפלה וקבר רחל הם ״חלק מהשטח הפלסטיני הכבוש״.

"ישראל צריכה להגיב בפעולות פשוטות שיוכיחו שאנחנו בעלי הבית במקום. למשל : לקרות את האולם בו מתפללים יהודים בתנאים לא סבירים בקיץ ובעיקר בחורף. להנגיש את מבנה המערה באמצעות מעליון." כך סער.

ח"כ לשעבר ויו"ר מפלגת 'זהות' משה פייגלין הגיב גם הוא על ההחלטה ואמר כי "אונסק"ו הודיע שמערת המכפלה וקבר רחל הם שטח "פלסטיני" כבוש. מנתניהו ושרי הימין נשמעו דיבורים רמים לצרכי פנים, אבל הם לא מסוגלים לאשר אפילו בניית מעלית לנכים במערת המכפלה - לאחר שנחבל שם נכה ונפטר. השמאל הוא הנכס של הפוליטיקאים בימין."