גדעון סער: לא אצביע שוב על שחרור מחבלים

השר לשעבר, שמעוניין לחזור לקדמת הבמה הפוליטית, התייחס לשאלת גולש בפייסבוק ואמר כי למרות שבשנת 2013 היו שיקולים רבים לשחרור עשרות מחבלים הוא מצטער על כך, "בהחלט יכול להיות שטעיתי בקבלת ההחלטה הזאת. אני לא מתנער מאחריות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/18 20:10 כ בשבט התשעח

גדעון סער: לא אצביע שוב על שחרור מחבלים
הבטחת בחירות ראשונה? גדעון סער, צילום: פלאש 90

השר לשעבר גדעון סער התייחס הערב (שני) להצבעתו בעד שחרור מחבלים לפני 5 שנים ואמר כי יתכן וטעה ובעתיד הוא לא יחזור על כך.

סער, שהצהיר כי הוא מעוניין לחזור לשדה הפוליטי, ענה לשאלות גולשים בפייסבוק שאחת מהן נגעה להצבעתו בעד שחרור מחבלים כחלק מחידוש השיחות עם הרשות הפלסטינית בשנת 2013.

סער ציין כי הרקע להצעה שהניח ראש הממשלה בנימין נתניהו היה שיחות שניהל בזמנו עם ממשל אובמה. לדבריו, נתניהו דחה , את התביעות לקיים את המשא ומתן על בסיס קווי 67 או על בסיס הקפאה נוספת של ההתנחלויות. בסופו של דבר הובאה ההצעה לשחרר את אותם מחבלים שהיו בכלא תקופה ארוכה של שנים".

https://www.facebook.com/eliyahoo1/videos/1786232638054216/

סער ציין כי הוא השתדל באותה תקופה אני "לתת גיבו מדיני וביטחוני לראש הממשלה. יחד עם זאת הייתה אחת ההחלטות אולי הכי קשה שקיבלתי כחבר ממשלה. זאת החלטה מאוד מאוד קשה. ממש לא בטוח שהייתי חוזר על אותה הצבעה ואני לא בטוח שאז לא הייתי צריך להצביע בצורה שונה".

בהמשך הוא חזר והסביר שהיו להצבעה היבטים רבים, "היו הרבה מאוד שיקולים למה לקבל את עמדת ראש הממשלה ומה המשמעויות לדחות ההסכמה של ראש הממשלה עם הממשל האמריקני באותה תקופה אלה שיקולים מדיניים כבדי משקל שלא הייתי מזלזל בהם".

עם זאת הוא שב והדגיש כי יתכן וטעה והצהיר כי לא יעשה זאת שוב בעתיד, "אני חושב שאנחנו כמדינה במשך שנים היינו קלים מדי עם שחרור מחבלים ובעתיד אני לא חושב שאוכל לחזור על כך. בהחלט יכול להיות שטעיתי בקבלת ההחלטה הזאת. אני לא מתנער מאחריות".

בשנת 2013 החליטה הממשלה לשחרר 104 מחבלים בארבע פעימות, כחלק מחידוש המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים. 3 פעימות אכן יצאו לפועל בחודשים אוגוסט, אוקטובר ודצמבר של אותה שנה, אך הפעימה האחרונה בוטלה בעקבות פיצוץ השיחות בין הצדדים.