גדעון סער: "ההתישבות ביו"ש הינה ותהיה חלק בלתי נפרד מישראל לעד"

השר לשעבר שמתעתד לחזור לחיים הפוליטיים כינס את תומכיו להרמת כוסית ואמר כי אין לשפוט את ראש הממשלה "לא בכותרות בעיתונים, לא ברשתות החברתיות ולא בכיכרה של עיר". על עצמו אמר כי הוא חזר מפרישתו "בשביל הילדים שלנו. של כולנו. באתי לשרת את הציבור בעשרים השנים הבאות ב״ה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/09/17 22:26 טו באלול התשעז

גדעון סער: "ההתישבות ביו"ש הינה ותהיה חלק בלתי נפרד מישראל לעד"
גדעון סער, צילום: פלאש 90

השר לשעבר גדעון סער ממשיך בחתירתו המאסיבית לעבר קדמת הבמה הפוליטית. הערב (רביעי) בכנס תומכים גדול באור יהודה, הוא הביע תמיכה בראש הממשלה ופרש מעט ממשנתו בשלל נושאים וביניהם החובה של מדינת ישראל לשמור כל ההתיישבות ביהודה ושומרון.

סער התייחס לחקירות שמתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "מנחם בגין אמר פעם שגם המובן מאליו ראוי שייאמר והמובן מאליו הוא שאין לשפוט אדם, אף אדם, לא בכותרות בעיתונים, לא ברשתות החברתיות ולא בכיכרה של עיר".

לדבריו, מי שאמור לקבל את ההחלטות בנושא חפותו או אשמתו של אדם זה רק בית המשפט, "יש רשויות שיפוט בישראל ורק הן מוסמכות להחליט. ראש ממשלת ישראל שתרומתו למדינה במהלך כל חייו גדולה מאוד, זכאי למה שנכון ככל אזרח במדינה". 

סער דיבר על כך שחזר לעולם הפוליטי "בשביל הילדים שלנו. של כולנו. למען עתידם. כדי להמשיך ולתרום למדינת ישראל – שהיא כל חיינו. באתי, עם אנרגיות ותוכניות חדשות, לשרת את הציבור בעשרים השנים הבאות ב״ה. באתי לתת את כל מה שאני יודע ויכול". בהמשך הוא דיבר על הצורך בחיזוק וביצור מעמדה של ישראל, בין היתר בעזרת חיזוק מוסדות וגופי המדינה כמו צה"ל ובתי המשפט.

על ארץ ישראל הוא אמר כי "היא ביתנו ההסטורי, נחלת אבותינו ובני בנינו לדורי דורות. יש לנו תביעה עליה, המעוגנת בדברי הימים". על ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן הוא הצהיר שהיא "אינה בגדר דבר זמני. ההתישבות שלנו ביהודה ושומרון, כמו ברמת הגולן, הינה ותהיה חלק בלתי נפרד מישראל לעד".

סער הבהיר גם כי הוא מתנגד להקמת מדינה פלסטינית שלדבריו תוביל לאסון על ישראל ודיבר על כך שבתקופתו כשר פנים התחולל מאבק אמיתי ויעיל בתופעת המסתננים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן