גבי אשכנזי: "אנחנו מכירים בכך שניסנקורן הוא סוג של בעיה"

הרמטכ"ל לשעבר הוקלט בשיחה סגורה, וייחס את ירידת המנדטים של המפלגה ליו"ר ההסתדרות:"אנחנו לא מתכוונים ליישם מדיניות של הסתדרות בכחול לבן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/19 10:12 ה באדר ב'

גבי אשכנזי: "אנחנו מכירים בכך שניסנקורן הוא סוג של בעיה"
מפלגת רמטכ"לים? גבי אשכנזי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

גבי אשכנזי, מספר 4 במפלגת כחול לבן, הוקלט בשיחה סגורה כשהוא אומר דברים קשים על מס' 5 ברשימה, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, כאשר ענה על שאלות הקהל. 

אשכנזי התייחס לתגובה שהגיעה מהקהל, לפיה נטען כי אבי ניסנקורן, הוא זה שמוריד קולות מהמפלגה המאבדת לאחרונה קולות בסקרים. אשכנזי אמר בתגובה: "אנחנו מכירים בכך שניסנקורן הוא סוג של בעיה", והוסיף, "אנחנו מודעים לזה. את לא הראשונה ששואלת". אשכנזי הסביר כי במפלגת כחול לבן לא מתכוונים ליישם מדיניות הכלכלית של הסתדרות: "אני מכיר את ניסנקורן, הוא אדם אחראי"

אשכנזי התייחס גם ל'פרשת הרפז', שמרחפת מעליו, כאשר התמלילים מהקלטותיו נחשו אמש: "בזמן שאני עכשיו נותן הרצאה מוציאים עוד כל מיני הקלטות מלפני עשר שנים. אצלי הקלטות נשמרו כאשר בצד השני אצל שר הביטחון, באופן מוזר, אחת נשברה, אחת נשרפה, אחת רוסקה, ומוציאים את הדברים מהקשרם. זה לא נעים. אבל אני יודע את האמת". 

מכחול לבן נמסר בתגובה לדבריו של אשכנזי על ניסנקורן: "כחול לבן דוגלת בכלכלת שוק חופשית אך כזו שבסופו של יום רואה את האזרח במרכז ואת השירותים הציבוריים הבסיסיים שהוא זכאי להם - חינוך, רפואה ורווחה. שיתוף הפעולה בכחול לבן מצויין וקיימת הערכה רבה בין אשכנזי לניסנוקרן". 

בליכוד מיהרו להגיב ואמרו: "ניסנקורן יהיה שר האוצר של לפיד וגנץ והוא יחזיר אחורה את מדינת ישראל לכלכלת הסתדרות שתשבית את המדינה ותפגע באזרחי ישראל".