בתוך 6 שנים: מספר הדיווחים על פגיעות מיניות בצה"ל הוכפל

בדיון מיוחד שנערך בוועדת החוץ והביטחון חשף צה"ל את נתוני הדיווח על פגיעות מיניות בצבא לשנת 2018, מהם עלה כי 76% מעדיפים שלא להתלונן. היוהל"ם: "עלייה בדיווחים מלמדת על עליה במודעות ועל לגיטימציה לדווח על כל מקרה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/12/18 18:35 ג בטבת התשעט

בתוך 6 שנים: מספר הדיווחים על פגיעות מיניות בצה"ל הוכפל
עלייה בדיווחים על הטרדות מיניות בצבא. למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

צה"ל חשף היום (שלישי), בדיון מיוחד שנערך בוועדת החוץ והביטחון בכנסת, כי בשנת 2018 חלה עליה בת יותר מ-10% בשיעור ההטרדות והפגיעות המיניות בצבא.

מדובר בפגיעות מיניות שאירעו במסגרת השירות הצבאי, זאת בנוסף ל-589 פגיעות שהתרחשו בסביבה אזרחית. יש לציין כי הנתונים עדכניים לעת הנוכחית, מספר שבועות לפני תום השנה.

בשנת 2012 דווח על 511 פגיעות, כך שמדובר בעליה של כ-94% בשש השנים האחרונות. בשנת 2017 52% מהדיווחים היו על פגיעות פיזיות של ממש ואילו 76% מהמדווחים בחרו שלא להגיש תלונה. כמחצית מהפוגעים היו חיילי חובה ו-29% היו קצינים או נגדים. 14% מהנפגעים היו גברים, עליה של יותר מפי 2.5 מבחינה מספרית ביחס לשנת 2012, אז עמד שיעור הנפגעים הגברים על 9%.

תא"ל ניר

תא"ל נירצילום: דובר צה"ל

"עלייה בדיווחים אודות פגיעות מלמדת מבחינתנו בראש ובראשונה על עליה במודעות ועל לגיטימציה לדווח על כל מקרה", אמרה בדיון יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, תא"ל שרון ניר, שציינה כי "בין אם מדובר על התבטאות לא ראויה ובין אם מדובר על מעשים חמורים. כבוד האדם הוא ערך יסוד בצה"ל ולפיכך חלה עלינו חובה מוסרית להבטיח ולשמור על כבודם ועל ביטחונם של כל חייל וחיילת בצה"ל".

לדבריה, "מתוך הדיווחים בשנת 2017, 24% בחרו להגיש תלונה, אשר הפכה להליך של דין משמעתי או כתב אישום פלילי, כאשר, לשם השוואה, באזרחות 5% מהתלונות מתגבשות לכדי כתב אישום". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן