הירי מעזה נמשך. צה"ל תוקף ברצועה

ההסלמה בדרום: עשרות רבות של רקטות ופצצות מרגמה נורו לעבר ישראל. פגיעות ישירות בבתים דווחו באשקלון, בנתיבות ובשדרות, שם גם עלה באש צובר גז. צה"ל תוקף בעזה. דובר צה"ל: "חמאס מוביל את הרצועה לחורבן".

חדשות כיפה יהונתן קליין 12/11/18 19:36 ד בכסלו התשעט

הירי מעזה נמשך. צה"ל תוקף ברצועה
צובר גז שנפגע בשדרות, צילום: Hadas Parush/Flash90

הסלמה חריפה בדרום. למעלה מ-200 רקטות נורו לשטח ישראל החל מהשעה 16:30 בערך היום (ב'). מדובר צה"ל נמסר כי עד כה, יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל כ-60 שיגורים מתוך כ-200 שיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, ורוב השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

הג'יהאד האיסלאמי שינה את הטון הערב, ומסר כי בארגון "לא מעוניינים בהסלמה צבאית, על ישראל להתחייב לשקט". בעקבות תקיפות צה"ל, שלושה מחבלים פלסטינים חוסלו ברצועת עזה, אחד מהם פעיל בג'יהאד האיסלאמי.

מדובר צה"ל נמסר: "בשעות האחרונות מטוסי ומסוקי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו למעלה מ-70 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה. היעדים שנתקפו בשעה האחרונה על ידי מטוסי קרב הם מנהרת טרור התקפית בדרג' תפח, ארבעה מתחמים צבאיים ברפיח ודיר אל באלח וכן עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בג'בליה.
 
"בנוסף נתקפו מטרות גא"פ ובהן שתי מנהרות טרור התקפיות ברפיח, אתר לייצור אמצעי לחימה ברפיח, ארבעה מתחמים צבאיים בנציראת, רפיח ובית להיא, עמדת שיגור ירי תלול מסלול בג'בליה. התקיפות בוצעו בתגובה למתקפת הטרור שמובילים ארגוני הטרור משטח רצועת עזה לעבר אזרחי מדינת ישראל.
 
"צה״ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר ישובים בשטח ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל".

בערים ברחבי הדרום דווח על פגיעות ישירות בבתים פרטיים. בעוטף עזה נפגע אוטובוס, ככל הנראה מטיל נגד-טנקים 'קורנט', ונהגו פונה לבית החולים סורוקה במצב קשה. עוד דווח על 12 נפגעים, רובם במצב קל.

יירוטים בשמי העוטף

יירוטים בשמי העוטףצילום: Hadas Parush/Flash90

ביישובי עוטף עזה לא יתקיימו מחר לימודים. ‏אבי פירסט דובר משרד הפנים אמר ב׳רדיו 103׳: ״הסיבוב השני בבחירות ברשויות המקומיות יתקיים מחר כסדרו בחוף אשקלון, מיתר, להבים, לקייה, תל-שבע ואילת, אלא אם כן יודיעו לנו אחרת מפיקוד העורף״.

בהודעה שפרסם הערב (ב') אמר דבר צה"ל, רונן מנליס כי "חמאס מוביל את הרצועה לחורבן וירגיש בשעות הקרובות את עוצמת התגובה של צה"ל. עד כה תקפנו מגוון רחב של יעדים. חוליות משגרי ירי תלול מסלול, מתחמים צבאיים ועמדות תצפית.
הניסיון לפגוע באזרחים לא מקובל עלינו ונמשיך להגיב בעוצמה."