בתגובה לירי על עוטף עזה: צה"ל בתקיפה נרחבת ברצועה

מטוסי חיל האוויר החלו בתקיפת יעדים ברצועת עזה, זאת בתגובה לירי 27 הרקטות על ישראל. בצה"ל אישרו את הדברים. דיווחים פלסטינים על השמדת מוצב של הג'יהאד האיסלאמי.

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/05/18 13:44 טו בסיון התשעח

בתגובה לירי על עוטף עזה: צה"ל בתקיפה נרחבת ברצועה
תמונת ארכיון. רצועת עזה, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

צה"ל החל היום (שלישי) לתקוף ברצועת עזה, לאחר שמהבוקר ירו מחבלים 27 רקטות על ישובי עוטף עזה ופצעו את אחד התושבים באורח קל.

"בשעה זו צה"ל פועל ברצועת עזה, הפיצוצים הנשמעים עתה מקורם בפעילות זו", נמסר בהודעה רשמית של דובר צה"ל.

הפלסטינים דיווחו כי מוצב של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הושמד על ידי טילי מטוסים של חיל האוויר.  ארגון חמאס הצייחס לירי על ישראל ובהודעה מטעמו נאמר כי "מה שההתנגדות ביצעה הבוקר היא במסגרת הזכות הטבעית להגן על עמנו ולהגיב על ההרג הישראלי".

מוקדם יותר נאלצו תושבי עוטף עזה להיכנס למרחבים מוגנים בעקבות מטח בן 25 רקטות שנורה עליהם, אחד נפל בחצר גן ילדים שהיה ריק באותו הזמן. במשך נורו 2 רקטות נוספות ואזרח נפצע באורח קל מרסיס בכתפו ופונה לקבל טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לירי על ישראל והבטיח כי ממשלתו תגיב, "ישראל רואה בחומרה את ההתקפות עליה ועל יישוביה בידי חמאס והג'יהאד מהרצועה. צה"ל יגיב בעוצמה רבה. ישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שמנסה לפגוע בה ואנו רואים בחמאס אחראי למנוע התקפות כאלה נגדנו".