בתגובה לירי על באר שבע: צה"ל השמיד מבנה בעזה

בתגובה לירי הרקטות על באר שבע, מטוסי קרב של חיל האוויר הפציצו בניין של חמאס. הפלסטינים דיווחו על 18 פצועים. דובר צה"ל: "ארגון הטרור חמאס יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/08/18 20:18 כח באב התשעח

בתגובה לירי על באר שבע: צה"ל השמיד מבנה בעזה
המבנה לפני הריסתו, צילום: דובר צה"ל

צה"ל החריף הערב את תקיפותיו ברצועת עזה ובתגובה לירי על באר שבע תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מבנה בעיר עזה אשר שימש את ארגון חמאס.

הבניין בן 5 קומות, שירת את כוחות ביטחון הפנים של ארגון הטרור העזתי בשכונת רימאל בצפון רצועת עזה. המבנה, שבאופן רשמי שימש כהיכל תרבות, היה מוכר לצה"ל כמקום שנעשו בו צרכים צבאיים.
 
בצה"ל ציינו כי היחידה שפעלה במבנה היא הזרוע המבצעת של ההנהגה המדינית של ארגון הטרור חמאס, והיא אמונה ומנהלת את כל פעילות ביטחון הפנים ברצועה. חלק מאנשי היחידה לביטחון פנים פעילים גם בזרוע הצבאית של חמאס ובמבנה משרדים המשמשים נושאי משרה בארגון. 


 
התקיפה בוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות שביצע צה"ל ובתגובה לירי הרקטות לעבר באר שבע במהלך היום ולראשונה מאז מבצע צוק איתן. בצבא הדגישו כי תקיפה זו הינה ביטוי ליכולת המודיעינית והמבצעית של צה"ל, "שתעמיק ותתעצם ככל שיידרש".
 
מדובר צה"ל נמסר כי הצבא נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל, ערוך ומוכן לתרחישים מורכבים, על פי מדרגות הולכות ועולות וככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל".